بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از کارگاه تراشکاری مددجوی ناشنوا در میاندوآب

دکتر قبادی دانا از کارگاه تراشکاریِ «ظهیر مالکی»، مددجوی ناشنوای شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی اذربایجان غربی؛ دکتر قبادی دانا در بازدید از این کارگاه که زمینه اشتغالِ ۴ نفر، ناشنوای کامل را فراهم کرده است، افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های این چنینی توسط مددجویان، بسیار قابل تقدیر است و  تسهیلات، ازجمله وام اشتغال کارفرمایی، و خویش‌فرماییِ واحدهای اینچنینی به واسطه ایجاد اشتغال مولد و پایدار، هرچه سریعتر مورد بررسی ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: به زودی در راستای حمایت بیشتر از مددجویان اشتغال زا، «صندوق تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت »راه‌اندازی می شود که در صورت تایید صلاحیت شورای نگهبان در قالب بانکی برای ارائه تسهیلات به مددجویان معلول، خدماتی ارائه می شود.

دکتر قبادی دانا گفت: این صندوق با سرمایه اولیه ۳۰ میلیارد تومان زمینه حمایت بیشتر از افراد دارای معلولیت کارآفرین را فراهم می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تشویق ایجاد کارگاه های تولیدی  حمایتی در شهرستان، تصریح کرد: چنانچه کارگاه های تولیدِ حمایتی از جمله خیاطی توسط معلولان مددجو راه‌اندازی شود می توانند تسهیلات کسب و کار مورد نظر را از طریق بخش مشارکت و همچنین بخش توانبخشی دریافت کنند.

* توضیح: بدلیل صحبت با فرد دارای معلولیت شنوایی، رئیس سازمان، ماسک خود را در آن لحظه برداشته اند.

کد خبر 28775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد