البرز | ۱۰۰ معلول در شهرستان البرز از مهارت شغلی برخوردار می‌شوند

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان البرز گفت: طرح آماده سازی شغلی برای ۱۰۰ نفر از معلولان این شهرستان از طریق ارایه آموزش مهارت های شغلی در مراکز فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان البرز شیرین فرازمند اظهار داشت: این اقدام با توجه به اجرای تفاهم نامه مشترک بهزیستی و فنی و حرفه ای در شهرستان البرز انجام می شود و امیدواریم کمک ویژه ای را برای توانمندسازی معلولان به همراه داشته باشد.
وی اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای بهره مندی از توانمندی ها و امکانات هر ۲ سازمان در جهت توانمند سازی معلولان و مددجویان تحت پوشش منعقد شده و بر اساس آن، زنان سرپرست خانواده، کودکان خیابانی  و معتادان بهبود یافته بهزیستی شهرستان البرز می توانند در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای به صورت رایگان حضور پیدا کنند.
این مسوول همچنین گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جهت آماده سازی شغلی و ایجاد شرکت تعاونی های فراگیر و بنگاه‌های زودبازده اشتغال و کارآفرینی از مهم ترین اهداف این طرح به شمار می رود.
فرازمند با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای جهت ایجاد اشتغال و خودکفایی و توانمندسازی مددجویان،اظهار داشت: در حال حاضر نیازسنجی دوره های آموزشی و شناسایی مشاغل موجود و جدید متناسب با شرایط جامعه هدف بهزیستی شهرستان انجام شده  و به مراکز  فنی و حرفه ای جهت تدوین و یا بازنگری استانداردهای آموزشی و برنامه ریزی اجرای دوره های آموزشی مربوطه اعلام شده است.
وی، همکاری های لازم در تامین مربیان دوره های آموزشی و معرفی آنان به مراکز  فنی و حرفه ای را نیز از اقدامات صورت گرفته دانست و اظهار داشت: همکاری های لازم با کاریابی های سطح شهرستان جهت معرفی مددجویان آموزش دیده و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی نیز از اقدامات در دستور کار واحد اشتغال بهزیستی شهرستان البرز به شمار می رود.

کد خبر 28763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد