در رسانه| شناسایی ۷۲ کودک کار در همدان

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی همدان با اشاره به شناسایی ۷۲ کودک کار در سال جاری در این استان، بیان کرد: ۶۸ نفر از این کودکان پسر و چهار نفر دختر هستند.

زهره بختیاری، معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۷۲ کودک کار در این استان شناسایی شده است، اظهار کرد: ۶۸ نفر از این کودکان پسر و چهار نفر دختر هستند.

وی با اشاره به سن این کودکان گفت: ۱۵ نفر از این کودکان در رده سنی ۶ تا ۱۱ سال، ۳۶ نفر در رده سنی ۱۲ تا ۱۴ سال و ۲۱ نفر نیز در رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال هستند.

بختیاری بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۴ کودک کار در استان همدان شناسایی شده بود.

وی با بیان اینکه گزارشی از ابتلای این کودکان به ویروس کرونا نداشته‌ایم، افزود: با توجه به اینکه استان همدان کودک کار تبعه خارجی ندارد و همگی این کودکان دارای خانواده هستند مرکز اقامتی برای این کودکان وجود نداشته و اداره‌کل بهزیستی استان خدمات سرپایی به این کودکان ارائه می‌کند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی همدان با تأکید بر اینکه هیچ‌ یک از این کودکان کار ترک تحصیل نکرده‌اند، افزود: اداره‌کل بهزیستی استان آموزش‌های رایگان مهارت فنی و حرفه‌ای به این کودکان در رده سنی بالای ۱۵ سال، ارائه می‌کند، همچنین برگزاری کلاس‌های مهارت‌های زندگی، فرهنگی، ورزشی، ارائه آموزش‌های خودمراقبتی و ارائه کمک‌ هزینه اشتغال برای این کودکان از برنامه‌های این سازمان است.

وی اظهار کرد: پرداخت کمک‌ هزینه تحصیلی به کودکان کار و همچنین پرداخت کمک‌های موردی از دیگر حمایت‌های بهزیستی استان از این کودکان است.

کد خبر 28762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد