در رسانه| ۱۵۰ خانواده  همدانی در انتظار فرزندخوانده هستند

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان از وجود ۱۵۰ خانواده در صف انتظار برای دریافت فرزندخوانده خبر داد.

زهره بختیاری، معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ خانواده در انتظار فرزندخوانده در استان همدان قرار دارند، اظهار کرد: در سال جاری ۱۰ فرزند به این خانواده‌ها تحویل داده شده است.
وی افزود: در حال حاضر شش کودک در مرکز شیرخوارگاه بهزیستی وجود دارد.
بختیاری با بیان اینکه کمتر از ۱۰ خانم مجرد بالای ۳۰ سال متقاضی دریافت فرزندخوانده هستند، افزود: در سال جاری اقدامی در زمینه تحویل این کودکان به خانم‌های مجرد بالای ۳۰ سال نداشته‌ایم چراکه خانواده‌ها در اولویت دریافت فرزند هستند.
وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا، تصمیم‌گیری شده که این کودکان را حتی به‌صورت امین موقت هم به خانواده‌ها بسپاریم چراکه مراقبت خانواده‌ها از این کودکان بهتر از مربیان است، به ازای هر کودک باید یک مربی در مرکز شیرخوارگاه وجود داشته باشد که این امکان در بهزیستی وجود ندارد.
بختیاری در ادامه بیان کرد: صلاحیت‌های کلی خانواده‌های متقاضی اعم از شرایط روانی، اخلاقی، جسمی، اقتصادی و سطح فرهنگ خانواده برای کارشناسان توسط بهزیستی باید سنجیده شود.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان ادامه داد: ضمن صلاحیت‌های کلی خانواده‌های متقاضی، باید پنج سال از ازدواج این افراد گذشته و مدارک پزشکی مبنی بر عدم بچه‌دار شدن آن‌ها تایید شود.
بختیاری در پایان گفت: پس از تحویل کودکان به خانواده‌های متقاضی نیز روند پیگیری و نظارت بر شیوه نگهداری فرزندان توسط کارشناسان بهزیستی ادامه دارد که در صورت بروز مشکل برای کودکان، آن‌ها را از خانواده‌ها پس می‌گیریم.
 

کد خبر 28761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد