«دکتر افروز صفاری فرد» به عنوان معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی منصوب شد

دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور؛ طی حکمی «دکتر افروز صفاری فرد» را به عنوان معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ متن حکم به این شرح است:

خواهر ارجمند سرکار «خانم دکتر افروز صفاری فرد»

با عنایت به پیشنهاد رئیس محترم مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد و نظر به مراتب تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند سرکار عالی به موجب این ابلاغ به عنوان «معاون پیشگیری از معلولیت ها مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد» منصوب می گردید.  

با توجه به تکالیف محوله به سازمان به ویژه بر اساس برنامه ششم توسعه و در راستای تحقق توسعه پایدار، کاهش بار معلولیت و ارتقای سطح سلامت و رفاه اجتماعی کشور؛ انتظار دارم با بهره گیری از رویکردهای نوین آموزش سلامت در گروه های هدف و جلب مشارکت و حمایت شرکای مؤثر تمامی توان خود را در جهت نیل اهداف ذیل به کار بندید.

۱-توجه به مأموریت سازمان در خصوص پیشگیری از معلولیت ها، رصد و شناسایی شیوع معلولیت ها در کشور بر اساس برنامه ششم توسعه و قوانین و اسناد بالادستی.

۲-اهتمام مؤثر در جهت اجرای کلان پروژه شناسایی اختلالات ژنتیکی در افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان از طریق تقویت و توسعه مراکز مشاوره ژنتیک و اجرای طرح های غربالگری اختلالات ژنتیک.

۳-برنامه ریزی بر اساس نتایج حاصله از رصد وضعیت معلولیت ها و عوامل آن و مدل سازی اجرایی پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای در کشور.

۴-توسعه و تقویت برنامه ها و طرح های غربالگری بینایی و شنوایی و برنامه ریزی برای دسترسی به اهداف کمی ماده ۷۸ برنامه ششم توسعه

۵-برنامه ریزی جهت اجرایی نمودن ماده ۷۵ قانون برنامه ششم توسعه و اجرای برنامه های آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در گروه های دانش آموزان، سالمندان و ...

۶-توسعه کیفی مشاوره ژنتیک به منظور پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک و ارتقای سطح آگاهی جامعه در خصوص عوامل ایجاد کننده معلولیت و راهکارهای پیشگیری از آن.

توفیق روز افزون سرکار عالی در انجام وظایف محوله را از درگاه خداوند منان مسئلت می نمایم.

دکتر وحید قبادی دانا

معاون وزیر و رئیس سازمان 

کد خبر 28757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =