«دکتر آرزو ذکایی فر» به عنوان معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد، منصوب شد

دکتر وحید قبادی دانا، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور طی حکمی «دکتر آرزو ذکایی فر» را به عنوان معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل؛ متن حکم به این شرح است:

خواهر ارجمند سرکار خانم دکتر آرزو ذکایی فر

با عنایت به پیشنهاد رئیس محترم مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد و نظر به مراتب تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند سرکار عالی به موجب این ابلاغ  به عنوان «معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد» منصوب می شوید. 

با توجه به تولی گری سازمان‌ بهزیستی در حوزه سلامت اجتماعی کشور و لزوم ساماندهی و مدیریت برنامه های پیشگیری و کاهش بروز و شیوع آسیب های اجتماعی، مبتنی بر راهبردهای اثر بخش ترویج سلامت اجتماعی، انتظار دارم تمامی توان خویش را در جهت تحقق اهداف ذیل به کار بندید:

۱-تلاش در جهت انسجام فعالیت ها و برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی با توجه به عوامل و مداخله های جامعه شناختی. 

۲-تدوین برنامه های راهبردی و بسته های سیاستی رصد آسیب های اجتماعی در کشور با استفاده از توان تخصصی نخبگان و اندیشمندان علوم اجتماعی و تخصص کارشناسان سازمان. 

۳-تدوین و اجرای برنامه های آموزشی و ترویج ارزش های بنیادین و تحکیم و گسترش بنیان خانواده، ارتقای توانمندی افراد برای تنظیم و ایفای نقش های  خانواده از طریق آموزش های زندگی خانواده.

۴-پرهیز از موازی کاری و جایگزینی آن با همکاری و برنامه ریزی یاورانه با بخش های مختلف داخل و خارج از سازمان مبتنی بر ضوابط و قوانین جاری و افزایش و تقویت مشارکت اجتماعی در قالب گروه های همیار سلامت روان و پایگاه های سلامت اجتماعی

۵-تلاش در جهت اجرای برنامه های مبتنی بر شواهد با هزینه اثر بخشی و هزینه فایده مطلوب و شفافیت کامل.

۶-تلاش در جهت حفظ و ارتقای دستاوردهای چندین دهه ای سازمان با راهبردهای حمایت گیری و بازاریابی اجتماعی.

۷-هدف قرار دادن ارتقای سرمایه اجتماعی به عنوان شاخص اصلی پیشگیری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی به عنوان یکی از بزرگترین چالش های پیش روی دولت ها و جوامع.

۸-تعمیق و گسترش برنامه های اجتماع محور و تقویت طرح های سلامت روانی اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق گروه ها و تشکل های محلی و مدل های مختلف مبتنی بر شرایط بوم شناختی کشور.

توفیق روز افزون سرکار عالی در انجام وظایف محوله را از درگاه خداوند منان مسئلت می نمایم.

دکتر وحید قبادی دانا

معاون وزیر و رئیس سازمان 

کد خبر 28753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =