۱۲۰۰ کمپ ترک اعتیاد در کشور وجود دارد

شهرکد- مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: یک هزار و ۲۰۰ کمپ ترک اعتیاد در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرید براتی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از سفر به استان بازدید از مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد است که در ۲۲ بهمن ماه در چند استان افتتاح خواهند شد و در چهارمحال و بختیاری هم یک مورد وجود دارد.

وی با بیان اینکه همچنین وضعیت مصرف مواد مخدر در استان و سفر به روستای چنار محمودی از دیگر اهداف سفر است، گفت: در روستای چنار محمودی یک مرکز خدمات اجتماعی ایجاد شده و یک باشگاه مثبت فعال شده که افراد مبتلا به اچ آی وی از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۱۰۰ معتاد متجاهر در استان وجود دارد که تعداد زیادی است، گفت: البته در استان معتاد متجاهر به معنای دقیق کلمه نیست چون بافت فرهنگی استان و شرایط حمایتی که خانواده‌ها این گونه نیست و جز اصلی ترین شاخصه معتادان متجاهر بی خانمانی است.

وی تصریح کرد: در زمینه پیشگیری و کارزار رسانه‌ای در مورد مصرف گل و شیشه بهزیستی استان موفق عمل کرده است.

وی تاکید کرد: سعی می‌کنیم نوعی سیاست گذاری کنیم که موضوعات پیشگیری اولویت داشته باشد.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: طبق آمار مطالعه شیوع شناسی در کشور دو میلیون و ۸۸۰ هزار مصرف‌کننده مستمر مواد مخدر در کشور وجود دارد و یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر مصرف کننده تفننی هستند و این بر خلاف الگوی رایج دنیا است زیرا در دنیا مصرف‌کنندگان تفننی بیشتر از مصرف‌کنندگان دائم هستند.

وی بیان کرد: این آمار توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام شده و از این تعداد ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی کشور هستند.

وی ادامه داد: این مرکز درمانی چند نوع هستند که مرکز سرپایی یا همان کلینیک‌های ترک اعتیاد یک نوع از آنها است.

وی تاکید کرد: حدود یک هزار و ۱۰۰ مورد مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز از بهزیستی هستند که از این تعداد تنها شش مورد دولتی است و سعی کردیم بیشتر این مراکز را به سمت غیردولتی کردن ببریم اما در شش استان از جمله چهارمحال و بختیاری یک مرکز دولتی داریم و تاکید بر این است تا حد امکان این مرکز خدمات دهند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: نزدیک یک هزار و ۲۰۰ مرکز اقامتی داریم که در افکار عمومی به آن کمپ گفته می‌شود.

کد خبر 28732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد