استعدادیابی درست معلولان در توانمندسازی آنها راهگشا است

زنجان | نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سرمایه‌های بسیاری در خانواده‌های بهزیستی و مددجویان وجود دارد که استعدادیابی درست و هدایت مناسب می‌تواند راهگشا باشد و نقش بسزایی در توانمندسازی جامعه هدف داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد حاجی‌ابوالقاسم دولابی در نشست با مدیران و جامعه هدف بهزیستی زنجان ضمن اشاره به رسالت‌های سازمان بهزیستی اظهار کرد: بهزیستی سازمانی بسیار مهم با کارهای بزرگ است که با وجود نبود جذابیت مالی و مادی در این فعالیت برای کارکنان بهزیستی، اما جذابیت معنوی این شغل به قدری شیرین و برپایه اعتقادات مذهبی است که ترغیب کننده فعالیت سازنده کارکنان این نهاد مقدس است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مخاطبان بهزیستی افراد خاصی هستند که به دلیل مشکلات و گاه ناتوانی‌های خود از آستانه تحمل کمتری برخوردارند و این امر سختی کار بهزیستی را دو چندان می‌کند.

وی افزود: سرمایه‌های بسیاری در خانواده‌های بهزیستی و مددجویان است که استعدادیابی درست و هدایت مناسب می‌تواند راهگشا باشد و نقش بسزایی در توانمندسازی جامعه هدف داشته باشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فضای دین‌داری و اعتقادات مذهبی یاریگر بهزیستی در زمینه کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی است، اضافه کرد: باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۲۸هزار خانوار مورد حمایت بهزیستی استان زنجان هستند، تصریح کرد: در مجموع 81 هزار و 460 نفر از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

محمد محمدی قیداری گفت: استراتژی اول بهزیستی پیشگیری است که در عرصه پیشگیری از معلولیت، طلاق و آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه توانبخشی معلولین و حمایت مادی و معنوی از حقوق افراد دارای معلولیت از اهم اقدامات و اهداف بهزیستی است، افزود: مناسب سازی معابر شهری و اماکن عمومی از حقوقی است که بهزیستی به جد در راستای حمایت از حضور معلولین در جامعه انجام می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به تفکیک جمعیتی جامعه هدف زیرپوشش بهزیستی گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه سیاست بهزیستی نگهداری معلولین و سالمندان در منازل با اعزام تیم‌های مراقبتی است، افزود: خوشبختانه با تلاش کارکنان مراکز سالمندان خدمات خوبی به این گروه هدف ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تقویت خانواده محوری، ارائه خدمات به سالمندان در منزل از سیاست‌های سازمان بهزیستی است و در ایام کرونایی هم خدمات بهداشتی لازم به سالمندان ارائه شده است، گفت: جمعیت سالمندی در استان رو به افزایش است و بهزیستی به توانمندسازی سالمندان بسیار تأکید دارد.

وی گفت: با اجرای طرح توانمندسازی سالمندان باید سلامتی روحی و جسمی سالمندان تقویت شده و نباید سالمندان خانه‌نشین شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، بیان داشت: بهزیستی استان نسبت به ارائه خدمات توان بخشی و خدمات درمانی در بخش کرونا به معلولان سالمند هم فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد.

وی همچنین به مباحث مربوط به معلولیت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: 50 درصد از معلولیت‌ها به علت اختلالات ژنتیکی است که در این رابطه نیز اقدمات لازم در زمینه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به زوجین و گروه‌های هدف دار مشاوره‌های رایگان در مراکز انجام می‌شود.

محمدی قیداری به فعالیت‌های بهزیستی در ایام کرونا نیز اشاره کرد و گفت: با آغاز شیوع کرونا تهیه و توزیع وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده برای مراکز تحت پوشش از جمله مراکز شبانه‌روزی انجام و به خوبی با این بیماری مقابله شده است.

محمدی قیداری همچنین گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی بهزیستی نیز ارائه کرد و گفت: توجه به مشاوره‌های دینی در کنار مشاوره‌های تخصصی روانشناسی در مراکز بهزیستی انجام می‌شود.

کد خبر 28722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد