۷۵۰۰نقطه در شهر زنجان برای تردد معلولان مناسب نیست

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در معابر وساختمانهای عمومی ۳۷معبر اصلی شهر شامل ۷ هزار و ۵۰۰ نقطه که قابل استفاده برای افراد دارای معلولیت و کم توان نیست شناسایی و نشان گذاری شده است.


به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدی در جلسه کمیته مناسب سازی استان زنجان، با بیان اینکه همکاری مستمر بهزیستی و شهرداری موجب بهبود مناسب سازی شهری و تردد راحت معلولین و سالمندان در شهرمی شود، اظهار کرد: شهرداری زنجان اولین خروجی نقشه‌های مربوط به پروژه«ایجاد سیستم یکپارچه شهری مناسب سازی معابر و ساختمانهای عمومی برای استفاده افراد کم توان جسمی و حرکتی با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی GIS» را در سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان،ارائه کرد.

وی ادامه داد: طبق گزارش مشاور پروژه مناسب سازی در شهرداری، تمام نقاط دسترس ناپذیر و مناسب سازی نشده در معابر و ساختمانهای عمومی ۳۷ معبر اصلی شهر شامل ۷ هزار و ۵۰۰ نقطه که قابل استفاده برای افراد دارای معلولیت و کم توان نیست شناسایی و نشان گذاری شده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: با تکمیل این پروژه، بانک اطلاعاتی دقیقی از مکان‌های مناسب سازی نشده سطح شهر در دست خواهد بود و تحلیل‌های صورت گرفته از نقشه‌های خروجی می‌تواند مبنای برنامه ریزی های آتی مسئولین جهت انجام عملیات مناسب سازی شهری و اولویت بندی هزینه کرد بودجه در این زمینه باشد.

محمدی با اشاره به اینکه کارشناسان مناسب‌سازی به همراه نمایندگان معلولین بصورت دوره‌ای معابر شهرستان را مورد بازدید قرارداده و مشکلات موجود را با کمک شهرداری و سایر ارگان‌های عضو کمیته مناسب‌سازی رفع می‌کنند، تصریح کرد: این امر در شناسایی نیازها و مشکلات افراد دارای معلولیت برای تردد در سطح شهر و مناسب سازی فضای شهری و بهبود کیفیت زندگی معلولین و سالمندان موثر است.

وی خاطر نشان کرد: صدور کارت شهروندی برای بهره مندی افراد دارای معلولیت از سیستم حمل و نقل درون شهری بصورت رایگان طبق قانون در دستور کار قرار دارد و از طرفی تاکید بسیاری برای ایمن پذیری و دسترس پذیری و ایمنی گروههای هدف در پروژه سبزه میدان انجام گرفته است.

کد خبر 28720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد