واگذاری ۹ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی کرمان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون ۹ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان کرمان واگذار شده است که از این تعداد ۶ هزار و ۳۰۰ واحد آن به افراد دارای معلولیت اختصاص یافته است


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با حضور عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان، زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مهدوی مدیر کل اموراجتماعی استانداری و  چند نفر از مسئولان بهزیستی آیین واگذاری ۱۳۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی برگزار شد.
صادق زاده ،مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت:از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از ۹ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی تحویل شده است که از این تعداد ۶ هزار و ۳۰۰ واحد آن مربوط به افراد دارای معلولیت بوده است.
او در آیین افتتاح و واگذاری ۱۳۶ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت استان کرمان افزود: طی امسال نیز ۷۰۰ واحد مسکونی در تعهد ما بوده است که تا کنون ۵۰۰ واحد آن واگذار شده و ۲۰۰ واحد آن نیز مراحل پایانی ساخت را می‌گذرانند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان درمورد هزینه‌های ساخت این ۱۳۶ واحد گفت: مبلغ کل کمک بلاعوض بهزیستی در این طرح دومیلیارد و دویست میلیون تومان بوده است و میزان تسهیلات کم بهره از بانک‌ها نیز چهارونیم میلیارد تومان و میزان مشارکت خود مددجویان هم در این طرح ها دو ونیم میلیارد تومان می باشد که جمع کل اعتبارات هزینه شده ۱۰ میلیارد تومان است.
صادق زاده افزود: بیشترین تعداد واگذاری این منازل در جنوب استان بوده است که این موضوع به دلیل درصدبالای معلولیت در جنوب است.
او با اشاره به اینکه با تلاش بهزیستی کرمان و مجمع نمایندگان استان توانستیم انجام مشاوره و آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج را اجباری کنیم گفت: با انجام این آزمایشات بیش از ۹۰ درصد از تولد کودکان دارای معلولیت جلوگیری به عمل می‌آید.
صادق زاده با بیان اینکه ۶۰درصدمعلولیت‌ها ناشی از ازدواج‌های فامیلی و مراجعه نکردن به پزشک است، اظهار کرد: ۴۰درصد معلویت‌هایی که در جنوب و شرق استان اتفاق می‌افتد اکتسابی است که شامل تصادفات جاده‌ای و پرت شدن از درختان میوه است که بافت ، بم و جیرفت بیشترین میزان حوادث را دارند.
محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تقدیر از تلاش‌های سازمان بهزیستی در نهضت خانه سازی که امسال اتفاق افتاده است گفت: از مدیران بهزیستی استان تقدیر و تشکر می‌کنیم چرا که کرمان در زمینه مسکن معلولان خوش درخشیده و اقدامات شایسته و قابل توجهی را در این حوزه به انجام رسانده است.
در پایان به نمایندگی از سوی معلولان کلید یک باب منزل مسکونی به پدر یک خانواده دارای سه معلول در روستای شرف آباد واگذار شد.
 

کد خبر 28700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد