طی هفت سال گذشته؛
۹ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی کرمان واگذار شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: طی هفت سال گذشته ، تعداد ۹ هزار واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش سازمان در این استان واگذار شده است

به گزارش ایرنا عباس صادق زاده شامگاه یکشنبه در آیین واگذاری ۱۳۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان کرمان افزود: از این تعداد واحد واگذاری شده به مددجویان، سه هزار و ۶۰۰ واحد مربوط به افراد دارای معلولیت بوده است.
وی با بیان اینکه در واگذاری منزل به مددجویان رتبه نخست کشور را داریم تصریح کرد: امسال نیز تعداد ۷۰۰ واحد مسکونی در تعهد بهزیستی بود که تاکنون ۵۰۰ واحدآن واگذار شده است و ۲۰۰ واحد آن نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان اظهار داشت: امروز تعداد ۱۳۶ واحد مسکونی در سراسر استان به مددجویان واگذار شد که ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بلا عوض، ۴۵ میلیارد ریال تسهیلا کم بهره، ۲۵ میلیارد ریال  مشارکت خود مددجویان و جمعا ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده توسط بهزیستی، این واحد ها از پرداخت عوارض شهرداری و دهیاری و همچنین حق امتیازات آب، برق و گاز معاف بوده اند که برآورد آن حدود ۴۷۰ میلیون تومان است.
صادق زاذه تاکید کرد: بیشترین تعداد واگذاری این منازل در جنوب استان بود که این موضوع به دلیل درصدبالای معلولیت در جنوب کرمان است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: با تلاش بهزیستی کرمان و مجمع نمایندگان استان توانستیم انجام مشاوره و آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج را اجباری کنیم که با انجام این آزمایشات بیش از ۹۰ درصد از تولد کودکان دارای معلولیت جلوگیری به عمل می آید.
مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه ۶۰درصد معلولیت ها ناشی از ازدواج های فامیلی و مراجعه نکردن به پزشک می باشد افزود:  ۴۰ درصد معلویتهایی که در جنوب و شرق استان اتفاق می افتد اکتسابی و شامل تصادفات جاده ای و پرت شدن از درختان میوه است که  بافت و بم و جیرفت بسیار حادث می شود که  باید فکری برای پیشگیری از این معلولیتها انجام داد.
این آیین با حضور محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان برگزار شد و به نمایندگی از سوی معلولان کلید یک باب منزل مسکونی به پدر یک خانواده سه معلولی در روستای شرف آباد کرمان واگذار شد

کد خبر 28697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد