مدیرکل بهزیستی استان کرمان اعلام کرد
افتتاح اولین مرکز «روان کودکان» و آغاز به کار نخستین مرکز شبانه روزی اوتیسم در کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه کرمان در بسیاری از مسائل مربوط به توانبخشی و ساماندهی معلولان در کشور پیشتاز است، اظهار کرد: افتتاح اولین مرکز «روان کودکان» مخصوص کودکان دچار اختلالات روانی و آغاز به کار نخستین مرکز شبانه روزی اوتیسم جهت نگهداری موقت کودکان دچار اختلال اوتیسم در کشور از جمله موارد قابل توجه در کرمان است

به گزارش ایسنا
«عباس صادق زاده» مدیر کل بهزیستی استان کرمان در دیدار با دکتر محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از انجمن های فعال معلولین گفت: مجموعه بهزیستی تمام تلاش خود را برای بهتر شدن شرایط معلولین به کار بسته اما این موضوع با همکاری های فرابخشی و فراسازمانی میسر خواهد شد.
وی همچنین با توجه به مشکلات مطرح شده توسط معلولین نابینا گفت: در کرمان حدود ۶۹۱۱ معلول بینایی وجود دارد که حدود ۱۰ درصد آنها برای آموزش نیاز به وسایل کمک آموزشی دارند و بهزیستی تلاش دارد با رایزنی با مسئولین استان و کشور تا حد امکان این وسایل را تهیه نماید ضمن اینکه جهت اعطاء تسهیلات به دانشجویان و اساتید دانشگاه که دچار معلولیت هستند، آمادگی داریم.
صادق زاده با بیان اینکه کرمان در بسیاری از مسائل مربوط به توانبخشی و ساماندهی معلولان در کشور پیشتاز است، اظهار کرد: افتتاح اولین مرکز «روان کودکان» مخصوص کودکان دچار اختلالات روانی و آغاز به کار نخستین مرکز شبانه روزی اوتیسم جهت نگهداری موقت کودکان دچار اختلال اوتیسم در کشور از جمله  موارد قابل توجه در کرمان است.
وی با اشاره به تلاشهای انجام شده در زمینه درمان معلولان خصوصا در بحث دندانپزشکی از انعقاد تفاهمنامه با موسسه مشیز، دانشکد دندانپزشکی و هلال احمر جهت انجام امور دندانپزشکی برای مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: با اکثر پزشکان، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها و مراکز درمانی در خصوص ارائه خدمات رایگان یا با تخفیف بالا به مددجویان بهزیستی قراردادهایی منعقد شده است.
دکتر «محمدمهدی زاهدی» نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با گرامیداشت هفته معلولین و ادای احترام به همه معلولین‌ توانمند بر پیگیری مصرانه مطالب عنوان شده در مجلس شورای اسلامی و از طریق وزرای مربوطه تاکید کرد و گفت: مجموعه بهزیستی در کرمان عملکرد مطلوبی داشته و از سویی هم جامعه معلولین کرمان، انسان‌های فرهیخته و با مناعت طبع هستند.
وی افزود: وظیفه ماست که از هر طریق ممکن در رفع مشکلات معلولان تلاش کنیم. ضمن اینکه بسیاری از خواسته های این افراد با پیگیری، تلاش و تعامل بامسئولین مرتبط قابل حل است که سعی می‌کنیم تمامی تلاش خود را در این راستا به کار گیریم.
گفتنی است در این دیدار نمایندگانی از توانیابان اوتیسم، جسمی و حرکتی، ناشنوایان، نابینایان و سندروم داون به بیان مسائل و مشکلات جامعه افراد دارای معلولیت پرداختند.

کد خبر 28694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد