واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی کرمان واگذار شد

فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: «از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۹ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی تحویل شده است که از این تعداد شش‌هزار و ۳۰۰ واحد آن مربوط به افراد دارای معلولیت بوده است


به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، عباس صادق‌زاده در آیین واگذاری ۱۳۶ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت استان کرمان، بیان کرد: «در سال جاری ۷۰۰ واحد مسکونی در تعهد بهزیستی بوده که تاکنون ۵۰۰ واحد آن واگذار شده و ۲۰۰ واحد آن نیز مراحل پایانی ساخت را می‌گذرانند».
وی با اشاره به هزینه‌ی ساخت این واحدها گفت: «مبلغ کل کمک بلاعوض بهزیستی در این طرح دو میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان، میزان تسهیلات کم‌بهره از بانک‌ها ۴.۵ میلیارد تومان و میزان مشارکت خود مددجویان نیز ۲.۵  میلیارد تومان بوده که جمع کل اعتبارات هزینه‌شده ۱۰ میلیارد تومان است».
صادق‌زاده افزود: «با پیگیری بهزیستی کلیه‌ی این واحدها از پرداخت عوارض شهرداری و دهیاری و همچنین حق امتیازات آب، برق و گاز معاف بوده‌اند که برآورد آن حدود ۴۷۰ میلیون تومان است».
وی ادامه داد: «بیشترین تعداد واگذاری این منازل در جنوب استان بوده است که این موضوع به دلیل درصد بالای معلولیت در جنوب است».
وی با اشاره به این‌که با تلاش بهزیستی کرمان و مجمع نمایندگان استان توانستیم انجام مشاوره و آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج را اجباری کنیم، گفت: «با انجام این آزمایشات بیش از ۹۰ درصد از تولد کودکان دارای معلولیت جلوگیری به عمل می‌آید».
مدیرکل بهزیستی استان با بیان این‌که ۶۰ درصد معلولیت‌ها ناشی از ازدواج‌های فامیلی و عدم مراجعه به پزشک است، اظهار کرد: «۴۰درصد معلولیت‌هایی که در جنوب و شرق استان اتفاق می‌افتد اکتسابی است که شامل تصادفات جاده‌ای و پرت شدن از درختان میوه است و در بافت، بم و جیرفت بسیار اتفاق می‌افتد و باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود».

کد خبر 28691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد