مدیرکل بهزیستی: سند جامع چشم انداز اجتماعی رفسنجان تدوین می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمان از تدوین سند جامع چشم انداز اجتماعی رفسنجان طی هفته آینده خبر داد و گفت: این شهرستان نیازمند مرکز جامع تحقیقاتی فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد، معلولیت و آسیب های اجتماعی است


به گزارش ایرنا، عباس صادق زاده روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیت های موجود در شهرستان رفسنجان از لحاظ بنگاه‌های اقتصادی، کشاورزی و خیرین فعال است و انتظار می رود تعداد موسسات و تشکل‌های مردم نهادی که در زمینه مسائل اجتماعی فعالیت می‌کنند، بیشتر شوند.
وی به اجرای طرح های توانمندسازی نوین و اثر بخشی در استان کرمان برای اولین بار در کشور اشاره کرد و گفت: برای ایجاد استقلال و توانمندسازی پایدار جامعه هدف از جمله فرزندان ترخیص شده ، سالمندان و افراد کم توان ذهنی طرح ایجاد خانه های کوچک را راه اندازی کردیم که در این طرح جامعه هدف به صورت گروه های ٢ و سه نفره در قالب استقرار در خانه های کوچک با روند عادی زندگی و با نظارت مددکار آشنا شده و به چرخه زندگی می پیوندند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: با اجرای دقیق و به موقع این گونه طرح‌ها برای افراد در معرض آسیب به راحتی می‌توان از گسترش آسیب‌های اجتماعی تا حدود زیادی پیشگیری کرد که این مهم مستلزم همراهی، همکاری و عمل به مسئولیت اجتماعی توسط بنگاه‌های اقتصادی و همه افراد جامعه خواهد بود.
صادق زاده با بیان اینکه در شهرستان رفسنجان بیش از پنج هزار پرونده فعال داریم که از این تعداد چهار هزار و ۷۸۶ پرونده مربوط به افراد دارای معلولیت است تصریح کرد: شهرستان رفسنجان نیازمند مرکز جامع تحقیقاتی فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد، معلولیت و آسیب های اجتماعی است.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های ارزشمند بهزیستی در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی گفت: به منظور گسترش خدمات اجتماعی نیازمند اطلاعات دقیق از وضعیت موجود هستیم.
حجت‌الاسلام جلالی با اعلام آمادگی در زمینه مسائل اجتماعی افزود: باید مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ رفسنجان و نیت های خیرین این شهر را هدفمند به سمت مباحث اجتماعی سوق داد.

کد خبر 28690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد