در رسانه | ۱۴ نفر در خانه‌های سالمندان استان همدان بر اثر کرونا جان باخته اند

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۴ سالمند در مراکز زیر پوشش این سازمان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

سیاوش رهبر،معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا  تا کنون در خانه سالمندان استان همدان حدود ۱۰۳نفر به کرونا مبتلا شده اند و متاسفانه ۱۴ نفربر اثر این بیماری درگذشته اند.

او اجرای شیوه نامه های بهداشتی را در مراکز زیر پوشش از اولویت های بهزیستی استان اعلام کرد و افزود: برای اینکه سالمندان از خطر ابتلا در امان باشند بازدیدخانواده ها و مردم از خانه های سالمندان ممنوع است و ۸۰ دستورالعمل بهداشتی از جمله تب سنجی، ضد عفونی روزانه، ویزیت روزانه، تغییر در سبک غذا، در اختیار گذاشتن ماسک و دستکش و بازدید هر هفته مرکز بهداشت  از خانه های سالمندان  را اجرایی کرده ایم.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان اضافه کرد : خوشبختانه به دلیل حساسیت زیاد میزان فوتی ها در خانه سالمندان در زمان کرونا کمتر از دوران قبل از کرونا بوده است و در این دوران مبلغ۵۰۰هزار تومان برای کمک هزینه مقابله با کرونا به هر سالمند در خانه سالمندان اختصاص یافته است.

رهبر تصریح کرد : شش مرکز نگهداری سالمندان استان همدان، شامل چهار مرکز شبانه روزی در همدان و ملایر دو مرکز روزانه در همدان است و  دراین مراکز ۲۰۰ سالمند نگهداری می‌شوند.

او با بیان اینکه در روزهای شیوع کرونا برای پیشگیری از ابتلای سالمندان به کرونا  فقط افراد مجهول الهویه در مراکز سالمندان پذیرش می شوند اضافه کرد:  ماهیانه برای نگهداری این افراد یک میلیون و صدو ده هزار تومان یارانه پرداخت می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان بیان کرد: در مراکز نگهداری سالمندان  از خانواده های نیازمند ماهانه برای نگهداری سالمند ۳۰۰هزار تومان دریافت می شود و خانواده های توانمند برای نگهداری سالمند خود در مراکز بهزیستی هر ماه  یک میلیون و سیصد هزار تومان پرداخت می کنند. .

رهبر مراقبت از سالمندان نزد خانواده ها را مورد تاکید بهزیستی دانست و ادامه داد: در اجرای طرح پرستاری خانواده محور و مراقبت سالمندان در خانواده، سازمان بهزیستی  ۲۰۰هزار تومان به خانواده ای که از سالمند خود مراقبت کند یارانه می دهد.

کد خبر 28689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد