مانور بزرگ اورژانس اجتماعی برگزار گردید

به مناست نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، مانور بزرگ اورژانس اجتماعی با حضور کارشناسان و متخصصان در پایگاههای مختلف در سطح شهرستانهای استان البرز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، دکتر « اسدالله حیدری » مدیرکل بهزیستی در حاشیه این برنامه گفت : یکی از دغدغه های شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی گره گشایی از مشکلات افراد نیازمند بود و ما امروز تلاش میکنیم با اجرای این مانور کار کوچکی برای افرادی که نیازمند خدمات بهزیستی هستند انجام دهیم.

وی افزود : حاج قاسم در کنار مسئولیت سنگین نیروی قدس خدمت به مردم و مستضعفین را وظیفه خود می دانست و مدیریت منطقه مانع از غفلت وی از مردم نشد و مردم ما قدر افراد خالص و خدوم را می دانند و محبوبیت گسترده این شهید بزرگوار به عنوان یک چهره نظامی در میان مردم یکی از پدیده‌های منحصر بفرد در دنیا است.

وی ادامه داد : اکنون ما مسئولین هستیم که باید با تلاش و کوشش همه ظرفیت های موجود را برای رفع مشکلات مردم بسیج کنیم و در این راه کوچکترین کوتاهی و قصوری نابخشودنیست.

مدیرکل بهزیستی در ادامه به تشریح خدمات اورژانس اجتماعی پرداخت و افزود : مراکز فوریتهای اورژانس اجتماعی تحت نظارت بهزیستی استان البرز در چهار شهرستان کرج، فردیس، نظر آباد و ساوجبلاغ فعالیت می کنند و همچنین سه پایگاه خدمات اجتماعی سیّار در شهرستانهای نظرآباد، ساوجبلاغ وفردیس مشغول خدمت رسانی می باشند. 

مدیر کل بهزیستی استان البرز اظهار داشت :تخصصی بودن، در دسترس بودن، به موقع بودن و ارائه خدمات روانی ـ اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف برجسته اورژانس اجتماعی به شمار می رود. 

دکتر حیدری در خصوص جامعه هدف تحت پوشش اورژانس اجتماعی گفت: کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، افراد آسیب دیده از اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، کودکان خیابانی و کار، سالمندان و افراد دارای معلولیت آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، افرادی که اقدام به ترک و فرار از منزل نموده اند، جامعه هدف تحت پوشش اورژانس اجتماعی می باشند. 

وی در ادامه افزود: از جمله اقدامات اجرایی صورت گرفته در مراکز فوریتهای اجتماعی شامل پذیرش ، ارائه خدمات تخصصی ، ترخیص و پیگیری پس از ترخیص می باشد . 

این مقام مسئول تصریح کرد : نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرّف و ارجاعی می باشد و ارجاعات نیز به دو شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمان ها و نهادها) صورت می گیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند گردید.  

وی خاطر نشان کرد، خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نجات کرج ، پاسخگویی به کلیه تماس گیرندگان درخصوص افراد درمعرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی را برعهده داشته و ارجاعات مرتبط به هر شهرستان را به واحدهای خدمات سیار و مداخله در بحران آن مراکز اعلام می نماید. 

همچنین دو شهرستان در سطح استان ( شهرستان کرج به عنوان مرکز سطح یک با ظرفیت پذیرش و نگهداری ۱۲ مددجو و شهرستان ساوجبلاغ به عنوان مرکز سطح دو ، با ظرفیت پذیرش و نگهداری ۴ مددجو) به دختران و زنان درمعرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی فاقد سرپناه امن ، به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می نماید.

کد خبر 28682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد