مدیرکل بهزیستی کرمان: چرخه حمایت‌های پس از درمان معتادین کامل نیست

کرمان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: تکمیل نبودن چرخه حمایت‌های پس از درمان معتادین اصلی ترین عامل اثر بخش نبودن اقدامات درمانی در این حوزه است که باید برای آن چاره اندیشی شود


به گزازش ایرنا ، عباس صادق زاده روز چهارشنبه ‌در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: برای پیشبرد اهداف پیشگیرانه در شرایط فعلی و امکانات حداقلی و مشکلات متعدد در این حوزه طرح ها و برنامه های بسیاری طراحی و اجرا می شود.
وی با بیان اینکه با عدم تطابق و توازن بین نیازها و امکانات در بخش‌های مختلف حوزه مهم پیشگیری روبرو هستیم ادامه داد: به طوری که در سال گذشته اعتبار اختصاص یافته به حوزه پیشگیری ۳۴۰ میلیون تومان بوده که در سالجاری تاکنون ۱۱۰ میلیون تومان به این حوزه اختصاص یافته است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه با اعتبارات تخصیص یافته درحوزه پیشگیری اقدامات موثری انجام شده است گفت: از جمله این اقدامات در پهناورترین استان کشور میتوان آموزش های پیشگیرانه برای یکهزار و ۶۶۰ محیط شهری، روستایی ، آموزشی ،اداری و نظامی ارائه شده است.
صادق زاده به اقدامات انجام شده با همین سقف اعتبار اندک می توان به ساماندهی و آموزش ۲۰۶ تیم تسهیلگر با رویکرد اجتماع محور اشاره کرد و افزود: ١٠۴هزار و ۷۴۳ نفر طی سال گذشته تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
وی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیرانه یکهزار و ۵۰۰ نفر از والدین کودکان ۵۰ مهدکودک آموزش ها ارایه شده است ،گفت: کودکان و زنان در معرض آسیب نیز در قالب برنامه ای ویژه و به صورت محله به محله و اجتماع محور تحت آموزش های پیشگیرانه قرار گرفتند که این مهم در ۶۲محله آسیب خیز اجرا شد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان اشاره به طرح اخیر جمع آوری معتادان متجاهر از سطح استان و باتوجه به هزینه بسیار بالای درمان گفت : در این طرح یکهزار و ۴۵۳ معتاد متجاهر  از خدمات آموزشی و درمانی با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد تومان درمان شدند اما متاسفانه به دلیل عدم تکمیل چرخه حمایت و ماهیت ذاتی این نوع اقدام نتیجه مطلوب حاصل نشد لذا کاملاٌ واضح است که صرف بخشی از این اعتبار در حوزه آموزش و پیشگیری می توانست نتایج مطلوب و اثر بخش تری را به لحاظ ایجاد فرهنگ پیشگیری در سطح جامعه شهری داشته باشند.
وی تفرق و موازی کاری های متعدد در تصمیم گیری و اجرای برنامه ها در حوزه پیشگیری از مسائل اجتماعی را یکی از مهم ترین معضلات در اجرای صحیح، علمی و نتیجه بخش اقدامات در این حوزه عنوان کرد و خواستار تجمیع اعتبارات برنامه ها و طرح در این زمینه شد.

کد خبر 28644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد