رئیس اداره بهزیستی قلعه گنج:  
یک واحد مسکونی به خانواده نیازمند دارای فرزند معلول اهدا شد

به گزارش خبرگزاری شبستان علی اکبر دستجردی گفت: یک واحد مسکن مناسب دارای امکانات بهداشتی به خانواده نیازمند فاطمه ثنا معلول جسمی حرکتی تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان قلعه گنج اهدا شد.


«علی اکبر دستجردی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یک واحد مسکن مناسب دارای امکانات بهداشتی به خانواده نیازمند فاطمه ثنا معلول جسمی حرکتی تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان قلعه گنج اهدا شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قلعه گنج در تشریح این خبر، افزود: در مهر سال جاری طی تماس تلفنی مدیر کل بهزیستی استان مبنی بر بررسی وضعیت مسکن فاطمه ثنا یکی از معلولین جسمی حرکتی این شهرستان، بلافاصله برای پیگیری این موضوع به محل سکونت وی رفتیم.

وی بیان کرد: در بازدید انجام شده مشخص شد که این دختر بچه و خانواده اش در یک خانه کپری فاقد امکانات بهداشتی زندگی می کنند.
 

دستجردی اظهار کرد: معلولین جسمی حرکتی به لحاظ شرایط جسمی برای زندگی نیازمند مسکن مناسب دارای امکانات بهداشتی هستند زیرا عدم وجود این امکانات برای آنها مشکلاتی را ایجاد می کند در همین راستا برای حل مشکل مسکن فاطمه ثنا باید چاره اندیشی می شد.
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قلعه گنج به خانواده های معلولین تسهیلات مسکن اعطا می شود، ادامه داد: دریافت تسهیلات مسکن مستلزم داشتن ضامن بوده و بعد از اتمام ساخت مسکن بایستی اقساط تسهیلات بانکی به موقع پرداخت شود و پدر خانواده به دلیل از کار افتادگی قادر به دریافت این تسهیلات نبود بنابراین برای حل مشکل مسکن این خانواده از طریق رایزنی با چند گروه از خیرین، به صورت مشارکتی ساخت مسکن آنها آغاز شد.

وی ابراز کرد: خوشبختانه با مشارکت خیریه منادیان رحمت تهران، خیریه بنیاد علمی فرهنگی صدر، خیریه آفتاب کریمان، تعدادی از دانشجویان مقیم فیلیپین و اداره بهزیستی شهرستان در بازه زمانی ۷۰ روزه خانه ای با متراژ ۵۵ متر مربع همراه با سرویس بهداشتی و حمام برای خانواده فاطمه ثنا ساخته شده و هم زمان با هفته جهانی معلولین تحویل آنها شد.
دستجردی با بیان این مطلب که اکنون این خانواده با کمک خیرین از مسکن مناسب و امکانات بهداشتی برخوردار هستند، اضافه کرد: سهم مشارکت اداره بهزیستی قلعه گنج و هر یک از خیریه ها در ساخت این واحد مسکونی ۲۰ میلیون تومان بود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قلعه بیان کرد: تعداد زیادی از خانواده های معلولین در شهرستان، هر ساله علاوه بر دریافت تسهیلات از بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی، تسهیلات بلاعوض ۲۰ میلیون تومانی نیز برای تکمیل مسکن از سوی اداره بهزیستی دریافت می کنند البته پرداخت تسهیلات بلاعوض مستلزم دریافت تسهیلات مسکن است و این تسهیلات در مرحله نازک کاری ساختمان به آنها اعطا می شود.
 
وی عنوان کرد: به خانواده های دارای ۲ فرزند معلول به بالا فاقد مسکن که تاکنون هیچ گونه تسهیلات مسکن دریافت نکرده اند، طبق دستورالعمل جدید تا سقف ۶۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به آنها داده می شود.

دستجردی  ادامه داد: در بحث خانواده های دارای چند فرزند معلول تاکنون با مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی ۸ واحد مسکونی ساخته و تحویل آنها شده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قلعه گنج با بیان این مطلب که تعداد قابل توجهی از معلولین جسمی حرکتی تحت حمایت این اداره قرار دارند، ابراز کرد: معلولیت ها ۲ دسته اند یا ژنتیکی بوده و یا اکتسابی هستند که در حوزه پیشگیری از معلولیت های ژنتیکی مرکز مشاوره ژنتیک برای جلوگیری از تولد کودکان معلول راه اندازی شده و خوشبختانه با این اقدام شاهد کاهش تولد  معلولین ژنتیکی هستیم.

وی افزود: اما متاسفانه بیشترین آمار معلولیت نه تنها در سطح شهرستان بلکه در منطقه جنوب کرمان به دلیل حوادث و سوانح جاده ای است که فرد دچار معلولیت جسمی حرکتی می شود.
دستجردی در خاتمه ضمن تشکر از خیرین، یادآور شد: در مناطق جنوبی کرمان و شهرستان قلعه گنج شاید خانواده های دارای فرزند معلول همچون خانواده فاطمه ثنا زندگی کنند که حتی شرایط دریافت تسهیلات مسکن و تسهیلات بلاعوض را ندارند و در چنین مواردی ما برای تامین مسکن مناسب و حداقل امکانات بهداشتی این خانواده ها نیاز به همراهی و مشارکت خیرین داریم.

کد خبر 28632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد