گشایش ۲۹ مرکز جامع درمانی معتادان تا پایان امسال

۲۹ مرکز جدید جامع درمانی و بازتوانی معتادان تا پایان امسال در کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در نشست با خبرنگاران استان چهار محال و بختیاری گفت: متأسفانه ۹۵ تا ۹۷ درصد معتادان پس از ترک دوباره به اعتیاد روی می‌آورند و آسیب‌های اجتماعی خطرناکی آن‌ها و خانواده هایشان را تهدید می‌کند.


دکتر براتی، راهکار حل این مشکل را گشایش مراکز جامع درمانی و بازتوانی معتادان دانست و افزود: در این مراکز جامع نگر، فقط خدمات درمانی به متقاضیان ارائه نمی‌شود، بلکه بازتوانان از حمایت‌های آموزشی مهارتی، شغلی، خانوادگی، تحصیلی، اسکان و حتی پرداخت وام‌های اشتغالزا هم برخوردار می‌شوند.


مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی به اجرای طرح مدیریت موردی معتادان هم اشاره کرد و گفت: پنج هزار معتاد در کشور مشمول اجرای این طرح شده اند که مددکاران بهزیستی به صورت انفرادی با معتادان، برنامه‌های ترک را پیاده می‌کنند.


براتی همچنین به حمایت‌های سازمان بهزیستی از روستائیان چنارمحمودی اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی از روستائیان چنارمحمودی لردگان با پرداخت مقرری، حمایت‌های روانشناختی و درمانی و کلینیک‌های اجتماعی حمایت می‌کند.

کد خبر 28628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد