هرسین| از راه اندازی آژانس مسافربری ویژه افراد دارای معلولیت تا برگزاری تئاتر خیابانی

سومین جلسه دبیرخانه مناسب سازی شهرستان هرسین با حضور فرماندار و معاون عمرانی، روسای ادارات عضو با دبیری اداره بهزیستی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، سومین جلسه دبیرخانه مناسب سازی شهرستان هرسین با حضور فرماندار و معاون عمرانی، روسای ادارات عضو با دبیری اداره بهزیستی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

طی این جلسه مواردی به شرح ذیل به تصویب رسید:

۱. پیرو اطلاع رسانی های صورت گرفته در خصوص تاسیس آژانس مسافربری ویژه معلولین در سطح شهرستان و با توجه به متقاضی شدن چند مورد از مددجویان تحت حمایت مقرر شد برنامه ریزی های لازم به منظور تسهیل در انجام این موضوع از جمله تامین ون مناسب سازی شده، ارائه تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال برای این افراد و مواردی از این قبیل انجام پذیرد.

۲. با توجه به اینکه مددجویان تحت حمایت خدمات بانکی خویش را از بانک رفاه دریافت می نمایند و از آنجا که فاصله بین اداره بهزیستی و بانک زیاد بوده و در محدوده اداره نیز دستگاه خودپردازی موجود نمی باشد و از سوی دیگر در سطح شهرستان خودپردازی که دارای استانداردهای لازم جهت استفاده از افراد استفاده کننده از ویلچر و نیز نابینایان عزیزمان نمی‌باشد مقرر شد با همکاری بانک رفاه شهرستان نسبت به تعبیه یک دستگاه خودپرداز با تمامی استانداردهای لازم از جمله تجهیز به سیستم گویا و بریل و نیز ارتفاع استاندارد و بدون هرگونه مانعی برای استفاده از افراد استفاده کننده از ویلچر در محل اداره بهزیستی شهرستان اقدام شود.

۳. تصویب شد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد و نیز انجمن تئاتر شهرستان نسبت به برگزاری تئاتر و تئاتر خیابانی با موضوع شهر بدون مانع اقدام گردد.

۴. با همکاری نظام مهندسی شهرستان هرسین و اداره راه و شهرسازی نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی برای کارشناسان فنی و عمرانی در ارتباط با آخرین ویرایش ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی برای افراد دارای معلولیت اقدام شود.

۵. از تمامی پتانسیل ادارات جهت درج محتواهای فرهنگی و اطلاع رسانی های مرتبط با موضوع مناسب سازی در سطح شهرستان اقدام شود.

کد خبر 28620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد