۳۶۴ واحد مسکونی به مدجویان بهزیستی کردستان واگذار شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: از اول امسال تا پایان آذر، ۳۶۴ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان شهری و روستایی زیرپوشش این نهاد در استان واگذار شده است.

صباح قریشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌های منعقده با دستگاه‌های همکار از جمله بسیج سازندگی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتم‌الانبیا و راه و شهرسازی احداث و به مددجویان متقاضی واگذار شد.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای مورد تعهد در قالب این تفاهم‌نامه‌ها ۳۵۰ مورد بود که بیشتر از تعهد عمل شده است، افزود: اولویت بهزیستی در واگذاری واحدهای مسکونی، مددجویان عادی فاقد مسکن، زنان سرپرست‌خانوار و معلولان است.

مدیرکل بهزیستی کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۸۸ واحد مسکونی مددجویی در دست احداث در استان وجود دارد، تاکید کرد: ۱۲۲ واحد از این تعداد در مرحله واگذاری زمین، ۲۲۸ واحد در مرحله صدور پروانه، ۶۳ واحد در مرحله پی‌سازی، ۱۱۵ واحد در مرحله اسکلت و سفت‌کاری و ۱۶۰ واحد در مرحله سفت‌کاری قرار دارند.

وی یادآور شد: برای احداث این واحدهای مسکونی از محل اعتبارات سازمان بهزیستی هزینه شده و دستگاه‌های همکاری نیز هر کدام براساس تفاهم‌نامه تسهیلاتی پرداخت کرده‌اند، ضمن اینکه مددجویان نیز براساس قیمت تمام شده واحدها سهم آورده‌ای داشته‌اند.

در حال حاضر حدود ۴۵ هزار معلول در استان کردستان زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۶۹۵ نفر مستمری بگیر هستند و  ۱۸ هزار و ۳۶ نفر از این تعداد معلول روستایی هستند که از طریق cbr شناسایی شده‌اند.

کد خبر 28600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد