در طول مدت زمان شیوع کرونادر مراکز بهزیستی قم تنها 5 فوتی کرونایی گزارش‌ شده است

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم گفت: رعایت پروتکل‌ها در مراکز بهزیستی استان قم روند مطلوبی دارد و تنها 5 مورد فوتی در مراکز بهزیستی استان گزارش‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی پهلوانی ستوده ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهارداشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سازمان بهزیستی از دی‌ماه و زمانی که هنوز بحران کرونا در قم کشف نشده بود با ایجاد یک کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در این سازمان شروع‌شده بود و در این زمینه با شروع بحران 100 پروتکل مختلف در مراکز نگهداری و تحت پوشش بهزیستی ارائه شد.

وی افزود: تشکیل گروه اقتصادی کرونا نخستین اقدام در زمان بحران کرونا بود، برای کنترل ویروس در مراکز مختلف نگهداری شبانه‌روزی معلولان؛ سالمندان؛ کودکان کار و یا معتادان متجاهر اقدامات مطلوبی از سوی این سازمان صورت گرفته است .

به گفته این مسئول، برای قرنطینه بیماران کرونایی در مراکز تحت پوشش بهزیستی هم‌اتاق قرنطینه برای بیماران در نظر گرفتیم و ملاقات خانواده‌ها در مراکز سالمندان و معلولان را محدود کردیم.

وی بیان کرد: جلسه آموزش فوری برای مسئولان مراکز شبانه‌روزی برگزار و با مرکز بهداشت هم همکاری مطلوبی داریم در دوران بحران کرونا میزان به فکر عدم پذیرش موارد جدید برای نگهداری در مراکز تحت پوشش خود بودیم ولی حکم قاضی و شهرداری برای پذیرش افزایش یافت.

مراکزی که فرسوده و پذیرش آن بالا است

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم گفت: با توجه به عملکردی که گزارش‌شده ما تنها 5 مورد فوتی داشتیم درحالی‌که ظرفیت پذیرش ما در این دوران کرونایی افزایش هم داشت ما دارای مراکز بسیار فرسوده و غیراستانداردی هستیم و ظرفیت پذیرش ما بیش از ظرفیت استان است.

پهلوانی افزود: به‌طور منظم مراکز مهدکودک؛ شبانه‌روزی سالمندان و معلولان و هم‌چنین دیگر مراکز تحت نظارت بهزیستی گندزدایی می‌شود.

به گفته این مسئول؛ برای بهبود زیرساخت‌های مراکز طی تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری و اداره راه و شهرسازی صورت گرفته در حال حاضر در حال قدم برداشتن به سمت بهسازی این مراکز هستیم.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم تصریح کرد: آمار ما با آمار مرکز بهداشت مغایر دارد، مراکز تحت پوشش ما بالا است و در مراکز نگهداری معلولان ذهنی ما نمی‌توانیم این معلولان را نسبت به زدن ماسک آموزش دهیم، مراکزی داریم که شاید به شبکه گاز شهری محروم هستند از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که مراکزی که موردنیاز آن‌ها نیست

کد خبر 28574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد