قرچک|پنجمین برنامه اجتماع محور کاهش اعتیاد گلشهر پوئینک اجرا شد

پنجمین برنامه پیشگیری و کاهش اعتیاد با حضور رئیس بهزیستی قرچک و تیم‌ تخصصی اجتماع محور در محله پوئینک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اردشیر بهرامی با حضور در این برنامه به تبیین اهداف و چارچوب  اجرایی بر اساس متُدهای علمی برنامه اجتماع محور پیشگیری اعتیاد در محلات حاشیه نشین قرچک پرداخت. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک از روانشناسان و مددکاران اجتماعی مراکز موسسه پیشگیری سایه همراز فرزانگان؛ سلامت روان بینش نو؛ مشاوره و روانشناختی سیفا؛ مجتمع خدمات بهزیستی طلوع سبز، اورژانس اجتماعی ۱۲۳، استاد و تسهیلگر محله که در اجرای این برنامه مشارکت خوبی داشتند قدردانی کرد.

 مدیر اجرایی برنامه، کارشناسان و روانشناسان مراکز پنجگانه تحت نظارت بهزیستی قرچک و تسهیلگران محلی نخست به مهمترین عوامل اجتماعی، خانوادگی و فردی خطرساز اعتیاد و عوامل محافظت کننده اعتیاد در بین اقشار گروه های آسیب دیده بیان کرد و اظهار داشت: افراد دیدگاه ها و نظرات خود را پیرامون روش ها و شیوه های مقابله با اعتیاد در بین خانواده ها مطرح کردند.


فرزانه لرنی افزود: تیم تخصصی این برنامه انتظارات و مطالبات خود را از مدیریت بهزیستی مطرح کرد و با توجه به ضرورت و اهمیت کاهش آسیب های اجتماعی محلات حاشیه نشین خواستار حمایت و پشتیبانی سازمان بهزیستی در توسعه این برنامه در سایر محلات و استمرار این برنامه شدند.

وی گفت:  شرکت کنندگان از اینکه سایر سازمانها و نهادهای از برنامه های مداخله ای و پیشگیرانه بهزیستی در محلات آسیب خیز و حاشیه نشین حمایت نمی کنند، انتقاد داشتند.

لرنی بیان کرد: در این برنامه کودکان و نوجوانان گروه بندی شدند و هریک از گروه ها با توجه به علائق، استعداد و نیازمندی آموزش های مربوطه را دریافت کردند و روانشناسان به مادران شرکت کننده به صورت فردی و گروهی مشاوره های روانشناختی لازم را ارائه‌ کردند. 

گفتنی است، در پایان از کودکان برگزیده مسابقات خلاقیت و آموزشی جوایزی اهداء شد.

کد خبر 28548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد