پاکدشت| بازدید معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی ،اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهور از مراکز غیردولتی

معاون هماهنگی فرهنگی و نظارت فرهنگی ، اجتماعی معاون اول رئیس جمهوری با حضور در شهرستان پاکدشت از مراکز مانوسان و ندای مهر این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، مهدی علیخانی در جمع مسئولان، هنرمندان و نمایندگان سازمان های مردم نهاد گفت: یکی از اقدامات دولت در حمایت از هنرمندان، پرداخت سهم حق بیمه جامعه هدف تا ۳ ماه و کمک‌های معیشتی بیکاری در این دوران است و مقرر شد تا ۱۲۰ میلیارد تومان در قالب هنرکارت بین اعضای فرهنگ و هنر توزیع شود.

وی به ارائه تسهیلات در صندوق اعتباری هنر و سامانه کارا اشاره کرد و افزود: این تسهیلات ۴ درصدی به دلیل استمرار شرایط کرونایی و به در خواست جامعه فرهنگ و هنر در دو مرحله اجرا شد.

علیخانی در ارتباط با حوزه معلولان و حمایت از این  افراد اظهار داشت: برای اولین بار سهمیه ۳ درصدی استخدام معلولان در دولت اجرا شد و همچنین مناسب سازی اماکن به ویژه اماکن تازه تاسیس، معافیت های مالیاتی، پرداخت شهریه دانشجویان و کاهش ساعت کاری از اتفاقات مثبتی است که در حوزه حمایت از معلولان در دولت تدبیر و امید رقم خورد.

وی به افزایش تعداد سازمان‌های مردم نهاد به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ و درآغاز کار دولت، تعداد سمن‌ها کمتر از ۱۰۰ مورد بود ولی امروز تعداد سازمان‌های مردم نهاد به حدود ۳ هزار و ۱۰۰ رسیده است و این امر، کارکردها حوزه جوانان در اداره امور کشور را بیشتر می‌کند.

علیخانی تصریح کرد: در حوزه شرکت های دانش بنیان، پیش از آغاز کار دولت کمتر از ۵۵ شرکت در کشور فعالیت داشت ولی امروز بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت داشته و سهم ویژه‌ای در اقتصاد و اشتغال کشور بر عهده دارند.

وی با اشاره به بستر سازی فرهنگی انجام فعالیت‌های مختلف اجتماعی گفت: مقدمه اجرای هر کاری، بستر سازی مناسب و سپس توانمندسازی و کیفی سازی فعالیت و تشکل ها است که این مهم با ارئه برنامه‌های جامع و محوری محقق می‌شود.

وی گفت: با توجه به مهاجرپذیر بودن و تنوع قومی و فرهنگی شهرستان پاکدشت، می توان از این امر به عنوان یک فرصت مغتنم برای ارائه برنامه‌های جامع فرهنگی و هنری استفاده کرد.

وی از رسانه‌ها و به عنوان وجدان بیدار و ناظران آگاه جامعه یاد کرد و افزود: فعالان عرصه فرهنگ و هنر مطالبات، انتظارات و اخبار جامعه هدف را در حوزه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی به صورت طبیعی و مستقیم در چارچوب قانونی خود به رسانه‌ها انعکاس دهند تا نتیجه مطلوب به دست آید.

معاون هماهنگی امور فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهوری گفت: با توجه به تحریم‌های وضع شده علیه ایران، شرایط سخت اقتصادی، کاهش درآمد ارزی دولت و به دنبال آن محدودیت‌های مختلف، دوره زمانی برای پیشرفت و انجام کارها نیز طولانی شده که با توجه به توان و ظرفیت منابع موجود، پروژه‌های شهرستان پیشرفت قابل قبولی داشته و  تلاش می‌کنیم تا با پیگیری‌های لازم، تا قبل از پایان دولت تدبیر و امید بسیاری از این پروژه‌ها به سرانجام رسد. 

مهدی علیخانی در ادامه از مرکز کلینیک مددکاری اجتماعی مانوسان و مرکز ندای مهر ارائه دهنده خدمات اجتماعی و مشاوره به دختران در معرض آسیب که در حوزه اجتماعی فعالیت می نمایند، از نحوه ارائه خدمات قابل ارائه به گروه هدف سازمان بهزیستی بازدید بعمل آورد.

گفتنی است، سید احمد خادم و محمود برزگر، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران و رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت، علیخانی  و هیات همراه وی را در این بازدید ها همراهی می کردند.

کد خبر 28539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد