اشتغال زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ۸ شهرستان کرمان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اشتغال زایی در ۸ شهرستان راور، کوهبنان، رودبار جنوب، نرماشیر، فهرج،ریگان ، منوجان و کهنوج خبر داد


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، برای کمک به رفع محرومیت از جامعه هدف بهزیستی نشست مدیر کل بهزیستی استان کرمان با رییس ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.
عباس صادق زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همه ساختارهایی که به نوعی زیر مجموعه دفتر مقام معظم رهبری (مدظله) هستند جدا از رویکردهای اجتماعی یک ویژگی دارند که با نظارت مستقیم مقام معظم رهبری کارشان انجام می‌شود و برای ما یک همسویی و بخشی از ماموریت‌های اجتماعی را ایجاد می‌کنندو این امرباعث می‌شودکه از یک جایگاه ویژه اجتماعی، اداری و سازمانی برخوردار شویم.
اوبا اشاره به ماموریت‌های بی شمار سازمان بهزیستی در راستای بهتر زیستن مردم افزود:بهزیستی یک سازمان اجتماعی است که طبق برنامه ششم توسعه مسئولیت مستقیم  سلامت اجتماعی جامعه دارد و در کنارش مجموعه‌ای وجوددارد که دربحث پیشگیری از معلولیت ها، آسیب های اجتماعی، اعتیاد، خشونت و... فعال است.
صادق زاده با اشاره به اینکه قشر عظیمی از جامعه شامل معلولان، سالمندان، بیماران اعصاب و روان مزمن، زنان سرپرست خانواده، کودکان کار، دختران و زنان در معرض آسیب و ... در مجموعه بهزیستی حمایت می‌شوند اظهارکرد: به رغم حمایت های همه جانبه بهزیستی، اما بدلایل مختلف محرومیت در مناطق مختلف وجود دارد و خصوصا در مناطق کمتر برخوردار شرق و جنوب تعداد زیادی از مردم به رغم اینکه سال‌ها تحت حمایت بوده اند ، اما هنوز نیازمند حمایت ما هستند.
او بیان کرد: بنابراین در هر سه بعد تخصصی درمانی ، توانبخشی و پیشگیری، ودر حوزه‌های مراکز درمان اعتیاد، کلینیک‌های توانبخشی، کلینیک‌های فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی نیازمند همکاری و کمک همه دستگاه‌ها هستیم و امیدواریم با هم افزایی و کمک‌های ستاد بویژه در مناطق محروم، خصوصا در بحث‌های پیشگیرانه همانند پیشگیری از اعتیاد، خشونت، طلاق، آسیب‌های اجتماعی و... همکاری شود  وکاری ماندگار انجام می‌دهیم.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان اظهار کرد: همه افراد جامعه از کودک خردسال تا سالمندان جزو جامعه هدف بهزیستی محسوب می‌شوند و بهزیستی ماموریت دارد تا از همه اقشار مختلف مردم که نیازمند کمک می‌باشند حمایت کند، از کارهای بزرگی همانند حمایت از ساخت مسکن وایجاد شغل تا کوچکترین کارها مانند معیشت روزانه وماهیانه جزو ماموریت‌های بهزیستی است.
صادق زاده یکی دیگر از اقشار مورد حمایت سازمان را بیماران t.s  عنوان کرد و افزود: بالا بودن هزینه‌های بیماران تی اس برای تغییر جنسیت و هورمون درمانی بسیار بالا است به طوری که هر عمل جراحی بالای ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد ودر این مبحث نیز کمک و یاری سازمان‌های دیگر را نیاز داریم.
اودر پایان سخنان خود با اشاره به ماموریت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت:تمامی موارد ذکر شده و مهم در بهزیستی قطعا مد نظر مقام معظم رهبری هستند و مناسبترین بستر برای رفع محرومیت از جامعه و توانمند سازی، بستر بهزیستی است.
در ادامه محمد علی محمدی، معاون مشارکت‌های بهزیستی استان کرمان به اشاره به فعالیت‌های ستاد اجرایی حضرت امام در بحث توانمندسازی گفت: همکاری‌های بهزیستی و بنیاد برکت در بحث توانمند سازی می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به بار بیاورد.
او افزود: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که سلامت روان بالایی داشته باشد وامیدواریم که با همکاری و مساعدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بتوانیم خدمات ماندگاری ارائه کنیم.
همچنین محمدعلی روح اللهی، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این نشست از زحمات مدیرکل بهزیستی و مجموعه کارکنان این مجموعه، باتوجه به شرایط بحرانی کنونی تشکر کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام با تمام امکانات در خدمت اهداف بهزیستی است.
او همچنین با اشاره به فعالیت‌های اجرایی ستاد فرمان حضرت امام (ره) افزود: این فعالیت‌ها شامل دو بخش می‌شودکه در یک بخش اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی و بخش دیگر پیشرفت کشور و محرومیت زدایی است.
روح اللهی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ وکمبودهایی که در ابتدا وجود داشت اظهارداشت: برای کمبود ماسک ستاداقدام به احداث کارخانه  تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده کرد که موفق شدیم روزانه تعداد ۲ تا ۳ میلیون ماسک تولید ونیازکشور به ماسک را برطرف کنیم.
او افزود:طی پارسال تا کنون و درپنج مرحله درقالب پویش همدلی و احسان بسته‌های معیشتی، بهداشتی و پروتئینی به همت گروه‌های جهادی در اختیار نیازمندان قرار دادیم.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه ما باید مطالبه گر باشیم گفت: استان کرمان هم از نظر وسعت و هم محرومیت در راس سایر استان‌ها است که طی پیگیری‌های متعدد با تهران باید مشکلات مطرح شود تا مسئولان رسیدگی کنند.
او از اشتغال زایی در ۸ شهرستان راور، کوهبنان، رودبار جنوب، نرماشیر، فهرج، ریگان، منوجان و کهنوج خبر داد و بیان داشت: مجموعه ما آماده هرگونه همکاری با بهزیستی است تا هم در طرح‌های محرومیت زدایی و هم در طرح‌های اشتغال زایی و توانمند سازی بتوانیم گام‌های موثری برداریم و دراین مورد ازهیچ کمکی به بهزیستی در راه رفاه حال جامعه هدف بهزیستی کوتاهی نمی‌کنیم.
در پایان این نشست مقرر شد تفاهم نامه‌هایی برای اهداف تعیین شده منعقد و اجرایی شود./خبر مربوط به گذشته

کد خبر 28489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد