زوجین بدون فرزند در اولویت فرزندخواندگی

مدیر کل بهزیستی استان از اولویت زوجین بدون فرزند در فرآیند واگذاری فرزندان بهزیستی به فرزندخواندگی خبر داد.

دکتر فرگل صحاف مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در نشست خبری موضوعی، با بیان الکترونیکی نمودن فرآیند فرزندخواندگی جهت سرعت بخشیدن به این فرآیند ابراز داشت : هم اکنون با وجود اولویت  زوجین فاقد فرزند ، خانم‌های مجرد بالای ۳۰ سال نیز می‌توانند منحصرا فرزند دختر را به فرزندخواندگی پذیرفته و اولویت سوم در فرزند خواندگی به زوجین دارای فرزند که درخواست فرزندخواندگی دارند تعلق می گیرد.

وی اظهار داشت : همه افراد متقاضی فرزندخواندگی  چه در داخل کشور و چه در خارج کشور می توانند از طریق این سامانه تمام فرایندها را از مرحله ثبت نام تا پایان بصورت الکترونیکی پیگیری نمایند.

وی افزود : پس از ثبت نام در سامانه کارشناس فرزند خواندگی بعد از بررسی اولیه، مرحله به مرحله نواقص را از طریق پیامک یا تماس تلفنی به متقاضیان اعلام می نماید تا  نسبت به رفع آنها  اقدام نمایند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان نیز شفافیت مراحل درخواست فرزندخواندگی از ثبت تا دریافت نتیجه، تشکیل پروفایل فردی برای هر متقاضی برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده و اطلاع رسانی از تمامی مسیرهای موجود متصل به سامانه مادر (کارتابل شخصی، پیامک، رایانامه) را از مزایای راه اندازی این سامانه عنوان کرد.

دکتر مهتاب منصوری همچنین با تاکید بر آپلود مدارک و مستندات بصورت اسکن شده گفت : متقاضیان  از هرگونه عکس گرفتن از مدارک  با گوشی همراه خودداری کنند .

وی همچنین گفت:  با توجه به چندین برابربودن نسبت متقاضیان به کودکان واجد شرایط واگذاری و طولانی بودن فرایند انجام کار، تقاضا می شود با صبر و بردباری بیشتر درخواست خود را دنبال نمایند.

کد خبر 28477

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد