اعطای مجوز فعالیت فرا منطقه ای به خیریه های موفق

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور از آمادگی این دفتر جهت ارائه مجوز فعالیت فرا منطقه ای به موسسات خیریه موفق زیر نظر این سازمان خبر داد.

دکتر بابایی مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای مشورتی با محوریت  آماده سازی فرزندان برای انتقال موفق به زندگی مستقل بهزیستی آذربایجان شرقی که با حضور مسئولین کشوری و استانی، موسسات خیریه کلینیک های مددکاری و فرزندان موفق مستتقل شده بهزیستی برگزار شد، ضمن بیان موفقیت های چشمگیر اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی در این زمینه تبادل تجارب و اعطای مجوز فعالیت فرا منطقه ای به خیریه های موفق را عاملی موثر در روند استقلال موفق فرزندان تحت پوشش سازمان در سطح کشوری عنوان کرد. 

معاون دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور نیز ضمن قدردانی از مسئولین، فرزندان و شرکای اجتماعی بهزیستی استان، فضای ایجاد شده جهت برگزاری جلسه مشورتی مذکور را بسیار مطلوب توصیف نموده و این فضا را فرصت مغتنمی جهت تبادل تجربیات مفید استقلال فرزندان در راستای انجام فعالیت های موثر برای این قشر دانست.

برنامه ریزی دقیق بهزیستی استان جهت موفقیت فرزندان
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در این جلسه از برنامه ریزی دقیق این  اداره کل جهت موفقیت فرزندان در زمینه های مختلف از جمله در زمینه مستقل شدن آنان خبر داد.

دکتر فرگل صحاف با تاکید بر عملی شدن برنامه ریزی های حوزه امور اجتماعی استان، برنامه ریزی را لازمه موفقیت در          هر امری دانسته و ابراز داشت: این اداره کل در راستای مسئولیت خود در قبال فرزندان بهزیستی، طرح ها و برنامه های این اداره کل را برای سالهای آتی نیز انجام داده و اهتمام جدی جهت توانمند سازی کودکان و انتقال موفق آنان به زندگی مستقل دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها جهت امور تحصیلی، اشتغال، ازدواج، مسکن و سایر امور مربوط به فرزندان، خیریه ها را حامی اصلی فرزندان چه در طول زمان زندگی در خانه و چه بعد از مستقل شدن دانسته و گفت: خیریه هاو کلینیک های مددکاری پیشرو در حل مشکلات فرزندان تحت پوشش می باشند و در اکثر موارد بدون اطلاع بهزیستی گره مشکلات فرزندان به دست آنان باز می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی نیز با اشاره به اشتغال و اخذ گواهینامه فنی و حرفه ای توسط فرزندان، دوره نوجوانی را دوره ی گذر توصیف نمود که فرزندان با بحران هویت مواجه می باشند و در این شرایط وظیفه مسئولین بهزیستی و خانه ها مضاعف گردیده و لزوم ایجاد احساس امنیت در کودکان پر رنگ تر احساس می شود.
مهندس ایمان زاده نیز نقش  حائز اهمیت بهزیستی و خیریه ها به عنوان حامیان فرزندان در کنار توانمندی را مهم دانسته و گفت: در تمامی موراد اعم از اشتغال، مسکن، ازدواج و نیازمندی های معیشتی حمایت از فرزندان حائز اهمیت می باشد.
شایان ذکر است جلسه مذکور با حضور دکتر فرید، معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور، دکتر بابایی مدیر کل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور، دکتر خاکی معاون دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور، دکتر میر بیگی رئیس گروه کودکان تحت مراقبت در خانواده و دکتر صارم پور رئیس گروه محترم کودکان تحت مراقبت در خانه ها برگزار شد.

کد خبر 28476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد