۱۲۰۰ نفر به مراکز ترک اعتیاد چهارمحال و بختیاری مراجعه کردند

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فعال شدن یک چهارم ظرفیت کمپ ها گفت: در ۹ ماهه امسال یکهزار و ۲۰۰ نفر به مراکز ترک اعتیاد زیرپوشش بهزیستی مراجعه کردند.

مهشید سلیمانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در استان ۱۷ کمپ ترک اعتیاد آقایان و یک کمپ بانوان و ۶ مرکز درمان دارویی خصوصی و یک مرکز درمان دارویی دولتی زیرپوشش بهزیستی استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه  با شیوع ویروس کرونا مراکز اقامتی بر اساس مصوبه ستاد کرونا چندماه نخست تعطیل بودند و پذیرش داوطلبانه نداشتند و تنها تعداد محدودی از کمپ های ترک اعتیاد با دستور مرجع قضایی اقدام به پذیرش داشتند.

به گفته وی، با گذشت هشت ماه از شیوع کرونا و با هماهنگی انجام شده با ستاد کرونا و با در نظر گرفتن شرایط تمام کمپ‌ها با ظرفیت پذیرش یک چهارم اقدام به پذیرش کردند.

سلیمانی با تاکید براینکه کمپ‌ها ملزم به رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه افراد در مراکز هستند، گفت: با پذیرش افراد جدید تست کرونا انجام و فرد به مدت ۲ هفته قرنطینه می‌شود.

وی اظهارداشت: در این مدت تعدادی از معتادان مراجعه کننده به کمپ ها دارای ویروس کرونا بودند و خوشبختانه در این مدت فوتی ناشی از کرونا در این مراکز مشاهده نشد.

وی با اشاره به فعال بودن مراکز درمان دارویی زیر نظر بهزیستی استان در شراط کرونایی اشاره کرد و گفت:  به دلیل تعطیل بودن کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه به این مراکز برای درمان اعتیاد افزایش داشته است.

به گفته وی، در این مدت با اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر حدود ۱۰۰ معتاد متجاهر از سطح استان جمع آوری و در ۲مرکز بروجن و شهرکرد قرنطینه شدند و نهایتا در مرکز دیگری نگهداری شدند.

سلیمانی افزود: در این مدت ۶۰ بازدید از کمپهای استان به صورت حضوری و ۹۰ بازدید به صورت آنلاین انجام شد.

کد خبر 28428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد