برگزاری جلسه بررسی مشکلات برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی در بهزیستی آذربایجان غربی

جلسه بررسی مسایل و مشکلات برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی طرح مشترک بین موسسه تاک و بانک کشاورزی و سازمان بهزیستی در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ در این جلسه که با حضور مدیرکل، ذیحسابی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی و معاون هماهنگی موسسات غیردولتی ،اشتغال و مشارکت های مردمی و معاون امور اجتماعی و کارشناسان دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی آذربایجان غربی، عضو هیات مدیره و مدیرعامل موسسه تاک و با حضور نماینده موسسات در استان برگزار شد، رشید حسن زاده معاون اموراجتماعی ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح در سال های گذشته عنوان کرد: علیرغم پیشتازی استان در اجرای طرح فوق متاسفانه چندسالی است که اجرای طرح بخاطر مشکلاتی راکد و غیرفعال شده است.

وی باتوجه به ظرفیت های استانی در خواست همکاری طرح و اجرای مشارکتی از سوی منطقه آزاد ماکو را عنوان کرد و خواستار رفع موانع کار و اجرای مجدد آن در استان شد.

مصطفوی مدیرعامل موسسه بااشاره به کلیات طرح و سوابق اجرایی آن در کشور ضمن تشریح جزییات و نقشه راه اجرایی آن افزود: نتایج حاصل از اجرای آن موجب بهبود معیشت ساکنان مناطق روستایی و توسعه کسب و کارهای خرد و توانمندسازی گروههای هدف و درنهایت منجر به کاهش فقر می شود.

همچنین حق دوست ذیحساب بهزیستی استان نیز در این جلسه به داشتن الزامات و مجوزهای قانونی موسسه اشاره کرد که موسسه باید آن را فراهم سازد.

دکتر فریور مدیر کل بهزیستی استان نیز ضمن اعلام آمادگی اجرای طرح در استان عنوان کرد: موسسه باید با ارایه مستندات قانونی و شفاف سازی جزییات و سهم موسسه و مجریان طرح و پس از رفع موانع کار ازجمله پروانه فعالیت و مجوزهای قانونی اقدام نمایند.

گفتنی است از محل اجرای طرح تاکنون 80 گروه خودیار با عضویت 1200 نفر از ساکنین روستاهای شهرهای خوی،سلماس،مهاباد وبوکان تشکیل شده است و این طرح از سال 1395در استان غیرفعال شده است.

کد خبر 28411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد