سرپل ذهاب|ضرورت اجرای طرح‌های مطالعاتی مقابله با آسیب‌های روانی در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب

دکتر محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با سفر به سرپل ذهاب با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و هیات همراه به شهرستان سرپل‌ذهاب به منظور بررسی و پیگیری مشکلات جامعه هدف سفر کردند.

در ابتدا این سفر مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با فرماندار این شهرستان دیدار کرد.

فرماندار سرپل‌ذهاب در این دیدار با اشاره به مشکلات مردم این شهرستان پس از حادثه زلزله ۹۶ و سیل ۹۸، اظهار داشت: مردم سرپل ذهاب با تمام توان برای سازندگی این شهرستان تلاش کرده اند و در حال حاضر مشکل اساسی آنها سررسید تسهیلات دریافتی برای ساخت منازل مسکونی است.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی سرپل ذهاب از ۲۱۹۴ مددجو توانبخشی، گفت: درحال حاضر با توجه به تعداد بالای پشت نوبت مستمری انتظار می رود در این زمینه توجه ویژه‌ای از سوی ستاد مدیریت کل بهزیستی استان باشد.

فرزادی پور همچنین خواستار اجرای طرح‌های مطالعاتی مقابله با آسیب‌های روانی و تاب آوری اجتماعی توسط بهزیستی با استفاده از ظرفیت روانشناسان و مددکاران برای کاهش آلام مردم سرپل ذهاب شد و گفت: با توجه به اینکه اوضاع مردم پس از این حوادث از نظر روحی و روانی و مشکلات مادی شکننده است این شهرستان می‌تواند پایلوت اجرای این طرح‌ها باشد.

‍ دکتر محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب ایشان با اشاره به تعامل بسیار خوب آقای فرزادی پور در سوابق مدیریتی خود با بهزیستی، اظهار داشت: سخت‌کوشی و صبوری مردم سرپل‌ذهاب در حوادث گذشته موجب شد بتوانند با موفقیت بحران ها را پشت سر بگذارند و همواره سربلند باشند.

وی به بحران اولیه زلزله و همچنین بحران‌های اقتصادی و اجتماعی پس از آن برای مردم سرپل‌ذهاب اشاره داشت و گفت: جامعه هدف بهزیستی بیشتر از مابقی شهروندان در این بحران ها دچار آسیب شدند و با توجه به اینکه شهرستان سرپل ذهاب از نظر تعداد معلولان آمار بالایی دارد، بنابراین برای حل مشکلات نیازمند توجه ویژه و تعامل دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی است.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین با تقدیر از تلاش های آقای جمالی نیا فرماندار سابق شهرستان سرپل ذهاب که همواره یار و یاور بهزیستی در روزهای سخت و بحران ها بودند، گفت: مدیریت بهزیستی سرپل ذهاب در ایام زلزله بسیار خوب بود.

این مسئول همچنین به اعزام تیم های محب متشکل از روانشناسان متخصص به تمام نقاط شهرستان سرپل ذهاب از سوی معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه برای آرام سازی مردم آسیب‌دیده زلزله اشاره کرد و افزود: این اقدام بسیار خوبی بود و نتایج مثبتی به همراه داشت و راه اندازی مراکز مشاوره و حمایت جهت تداوم فعالیتهای اورژانس اجتماعی برای مداخله بهنگام و کنترل آسیبهای اجتماعی را ضروری دانست.

وی در پایان از اختصاص اعتبار جهت پرداخت کمک موردی و هزینه درمان به مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

تقدیر مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از فرماندار سرپل ذهاب 

کد خبر 28402

برچسب‌ها

خدمات الکترونیک پرکاربرد