تلاش برای تأمین ۳۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان سادات در خراسان رضوی

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی از رایزنی با شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی برای تأمین مسکن ۳۰۰ مددجو خبر داد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی از رایزنی با شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی برای تأمین مسکن ۳۰۰ مددجو خبر داد.

به گفته‌ی حمیده‌ محدث، در حال حاضر ۱۴ هزار خانواده فاقد مسکن تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که شامل خانواده های دارای سرپرست معلول، خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر می‌باشند.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد، طرح احداث بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی برای اقشار ضعیف را با زمین موقوفه‌ای که برای مسکن سادات وقف شده، پیگیری می‌کنند گفت: امیدواریم جذب حداکثری از این واحدها شامل حال مددجویان ما بشود.

وی با یادآوری اینکه رصد و پایش مددجویان فاقد مسکن به منظور گزینش مددجویان و خانواده‌های حائز شرایط در دستور کار بهزیستی استان قرار گرفته است گفت: بر اساس رایزنی‌های اولیه، در خواست شده که مددجویان از بین سادات باشند که مسکن نداشته و فاقد سرپناه ملکی باشند.

محدث گفت: البته رایزنی و گفتگو ادامه دارد و اطمینان داریم با نگاهی که شهردار مشهد و تولیت آستان قدس در حمایت از محرومین و مددجویان نهادهای مختلف دارند این پروژه به ثمر می‌رسد و مددجویان فاقد مسکن ما هم می‌توانند زیر سقفی زندگی کنند که از آن خودشان باشد.

وی یادآور شد: ما در گذشته هم با شهرداری و آستان قدس رضوی، پروژه‌های محرومیت‌زدایی مشترکی داشته‌ایم که خوشبختانه تعامل و همکاری بسیار خوبی با بهزیستی داشته‌اند و از هیچ کمکی به مددجویان ما دریغ نداشته‌اند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی گفت: از سال ۹۴ تا کنون ۳ هزار و ۹۲۸ واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان شده ولی با وجود این به خاطر اینکه ورودی‌های بهزیستی همچنان ادامه دارد و معمولا مددجویان جدید از بین اقشار محروم و فاقد مسکن هم هستند، لذا با اینکه در سال‌های بعد از انقلاب هزاران واحد مسکونی ساخته و تحویل مددجویان شده، معهدا همچنان با صف بی‌خانگان مواجهیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری سایر نهادها و نیز نیکوکاران همیشه در صحنه‌ی خراسان رضوی، این مشکل حل و مددجویان بی‌خانه به اندازه‌ای برسند که بتوان میزان تولید مسکن با تقاضا را به سطح متوازنی رساند.

کد خبر 28396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد