۳۰ هزار تماس با صدای مشاور بهزیستی قزوین برقرار شده است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: در ۹ ماه نخست امسال ۳۰ هزار خدمت گیرنده از خدمات مشاوره و روانشناختی واحد صدای مشاور بهزیستی استان بهره‌مند شده‌اند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: خدمات ارایه شده توسط واحد صدای مشاور بهزیستی در زمینه مشکلات با همسر از جمله خشونت، بی‌وفایی و اعتیاد، مشکلات فردی از جمله تعارض‌های فردی، مهارت‌های ارتباطی، عزت نفس پایین، اضطراب، پرخاشگری و در نهایت تربیت فرزند بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌ واحد صدای مشاور سامانه ۱۴۸۰، تصریح کرد: هشت روانشناس و مشاور با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های روانشناسی جهت پاسخگویی به متقاضیان با حضور در واحد صدای مشاور، خدمات خود را ارایه می‌دهند.

این مسوول اضافه کرد: ارایه خدمات مشاوره تخصصی در زمینه‌های مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، مشاوره پیش از ازدواج، ازدواج و خانواده، مشکلات زناشویی، کودک و نوجوان، فرزندپروری، تحصیلی، تربیتی، اعتیاد و سایر موارد براساس استانداردهای مشاوره، صورت می‌گیرد.

وارثی با اشاره  خدمات مشاوره تخصصی تلفنی در بحران شیوع ویروس‌ کرونا، یادآور شد: حمایت‌طلبی در خصوص کنترل استرس و اضطراب ناشی از بحران بیماری کووید ۱۹، خود بیمار انگاری، کنترل شرایط و افسردگی ناشی از فوت در اثر این ویروس کرونا جزو خدمات کرونایی این واحد به حساب می‌آید.

به گفته وی، فعالیت این واحد از ۸ صبح تا ۱۲ شب و در طول روزهای هفته، حتی روزهای تعطیل انجام و شهروندان می‌توانند مشکلات و معضلات خود را با مشاوران و کارشناسان این واحد مطرح کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در مشاوره تلفنی، تعامل لازم بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تلفن صورت می‌گیرد که در راستای برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان بوده و با ارایه مشاوره‌های لازم باعث بهبود احساس سلامت روانی در افراد می‌شود

کد خبر 28377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد