دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با استاندار یزد

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در دومین روز از سفر خود به یزد با محمدعلی طالبی استاندار یزد دیدار کرد.

وحید قبادی دانا با اشاره به مغفول ماندن بحث مراکز خدمات بهزیستی در کشور گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری فرمودند خدمات مربوط به بهزیستی در کشور باید گسترش یابد و از عموم مردم  در ارائه این خدمات استفاده شود و در حال حاضر ۲۴۰۰ مرکز در کل کشور  در حال شکل گیری هست.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰۰ مددکار دولتی در بهزیستی گفت: از این تعداد ۱۵۰ نفر مدرک مرتبط دارند که با راه اندازی ۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور ۱۰ هزار مددکار با تحصیلات مرتبط به ارائه خدمات مددکاری خواهند پرداخت.

رئیس بهزیستی کشور با اشاره به گستره فعالیتها در بهزیستی گفت: این فعالیتها از قبل از تولد با مشاوره و آزمایش ژنتیک شروع و تا پایان سالمندی را در بر می گیرد و در این بین بحث آسیبهای اجتماعی، پیشگیری از معلولیتها نیز توسط بهزیستی به عنوان اجتماعی ترین سازمان موجود در کشور طی ۴۰ گذشته انجام می شود.

وی در خصوص خدمات بهزیستی در مراکز غیردولتی گفت: این خدمات در یزد به خوبی ارائه می شود به نحوی که مرکز فرزندان آسمانی یزد که بسیار پیشرو و دانسته به ایفای نقش می پردازد و با فراهم کردن شرایط خانواده در مرکز به ارائه خدمات می پردازند.

قبادی دانا خاطر نشان کرد: سیاست دنیا نیز به سمتی است که شرایط بهتر را برای حضور افراد دارای معلولیت در جامعه فراهم کند که از نظر معلولیت، معلول مستقل با منزلت اجتماعی با همان مشارکت موثر اجتماعی در درون خانواده و جامعه حضور داشته باشد.

وی افزود: بهزیستی نیز در نظر دارد شرایط را ایجاد کند تا افرادی که خانواده ندارند، حامی ندارند و در شرایط سختی هستند در قالب خانه های کوچک ساماندهی شوند.پ به عنوان سالمندان به جای آسایشگاهها خودشان با هم خانه بگیرند، با هم خرید کنند، غذا درست کنند، و در واقع به شکل شبه خانواده زندگی کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برگزاری جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در یزد گفت: این برای اولین بار است که جلسه مناسب سازی در یک استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت در بهزیستی سراسر کشور اشتغال دارند گفت: این نگاه در انتصاب مدیران بهزیستی نیز لحاظ شده است.

کد خبر 28375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد