پیشگیری و ارتقای سلامت روان گامی مهم تر از درمان است

علیرضا ایزدپور گزارشی از اقدامات اجرایی برنامه پیشگیری از اعتیاد در محیط های کار ارائه کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ، علیرضا ایزدپور گزارشی از اقدامات اجرایی برنامه پیشگیری از اعتیاد در محیط های کار ارائه کرد .

ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان در ابتدا ضمن بیان این مطلب که با عنایت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، که اعتیاد به عنوان مهم ترین و اولویت دارترین آسیب اجتماعی کشور است ابراز داشتند : در همین راستا سازمان بهزیستی کشور و دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان یکی از ماموریت های اصلی خود را توسعه برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط های کار قرار دادند .

ایشان در ادامه : هیچ محیط و فردی از خطر اعتیاد در امان نیست و محیط های کار نیز به عنوان یک اجتماع کوچک در معرض خطر اعتیاد بوده و باید با دقت هر چه بیشتر به برنامه ریزی ویژه محیط کار شود چرا که عوامل استرس زای شغلی و باورهای غلط مانند کسب آرامش و افزایش بهره وری با مصرف مواد مخدر، می توانند از علل زمینه ساز سوء مصرف مواد در محیط کار باشند و مصرف مواد اعتیاد آور توسط پرسنل می تواند مشکلات و اثرات جدی بر روی سلامت و زندگی کارکنان ، محیط کار و جامعه داشته باشد. از طرفی اجرای یک برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد در محیط کار می تواند علاوه بر افزایش نشاط شغلی ، باعث ارتقای بهره وری سازمانی نیز گردد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت : معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان  با اعتقاد به این که پیشگیری و ارتقای سلامت روان گامی مهم تر از درمان است ، کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار را از با هدف اصلاح باورهای غلط درباره مصرف مواد در محیط کار  و  توسعه فرهنگ پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیاد آور در محیط کار (استرس شغلی و..) را در محیط کاری بهزیستی و چندین محیط کاری دیگر با بهره گیری از ظرفیت های سازمانی برگزار کرده است .

وی تصریح کرد : طراحی پوستر های ، کراکت با هدف آگاهی بخشی ، ساخت رادیو بهزیستی با محوریت اطلاع رسانی ، طراحی و چاپ استند و نصب در ورودی ادارت ، استفاده حداکتری از سایت و فضای مجازی در این امر ، بخشی از فعالیت های دفتر پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی استان در این زمینه است .

ایزدپور در پایان امروزه اعتیاد به عنوان یک تهدید و یک بحران در جهان و ایران مطرح است و عامل خطری است که در صورت برخورد نکردن صحیح و منطقی با آن در آینده با مشکلات جدی تری مواجه خواهیم شد. لذا راه حل اساسی برای معضل اعتیاد برنامه ریزی دقیق مبتنی بر اجرای منظم برنامه های پیشگیرانه و فرهنگ سازی مناسب بر اساس اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است.

کد خبر 28373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد