هزینه کردن ۵۶ درصد منابع توانبخشی در شهر تهران 

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران که در نشست هم اندیشی روسا، معاونین توانبخشی و عاملین ذیحساب شهرستان های شمال و شرق استان سخن می گفت، با بیان اینکه شهر تهران از لحاظ جمعیتی و جغرافیایی دارای اقلیمی خاص است، تصریح کرد: ۵۶ درصد منابع استان در حوزه توانبخشی در شهر تهران هزینه می شود ولی حتی این رقم هم جوابگوی نیازهای جامعه هدف و نیازمندان تحت پوشش بهزیستی نیست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، نشست هم اندیشی روسا، معاونین توانبخشی و عاملین ذیحساب شهرستان های شمیرانات، تهران، فیروزکوه، پردیس و دماوند با رویکرد عملکرد هزینه ای اعتبارات تخصیص یافته در نه ماهه سال جاری در سال جلسات بهزیستی شمیرانات برگزار شد.

سید احمد خادم در این نشست با اعلام اینکه از قریب سیزده و نیم میلیون جمعیت استان تهران، حدود ۶۴ درصد آن در شهر تهران ساکن هستند، اظهار داشت: از جمعیت استان، فقط یک دوازدهم آن در روستاها زندگی می کنند و بخش بسیار عمده آن در شهرهای استان سکنی گزیده اند که این تحرک جمعیتی عملا عامل عدم اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستا موصوف به C.B.R است که منتظر نظر راهبردی بهزیستی کشور هستیم تا این طرح را در شهرها اجرا کنیم.

 خادم در ادامه با اشاره به اینکه در استان تهران ۲۳ هزار فرد معلول بسترگرا تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، بیان داشت: کل اعتبار بهزیستی در سراسر کشور برای فقط بیست هزار فرد بستر گرا است که مشی و روش ما توجه به توسعه غیرمتعارف مراکز نگهداری به روال امروزی نیست و باید این نگاه را حاکم کرد که جامعه و نیازهای آن، تفاوت کرده و درگیر چالش های جدیدی است که فشارش بر اقشار ضعیف و نیازمند حمایت می آید.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران از شفافیت مالی مجموعه خود حمایت کرد و افزود: با جدیت در پی کاهش بروکراسی مرسوم و متداول اداری هستیم و با تفویض اختیارات از نوع اداری و مالی به شهرستان ها این قضیه را به مرحله انجام رسانده ایم که نتایج آن را شاهدیم.

خادم موسسات غیردولتی را شرکای اجتماعی بهزیستی معرفی کرد و اذعان داشت: باید قدردان زحمات این شرکای اجتماعی باشیم و این اظهار سپاس به معنای چشم پوشی از خطاهای آن ها نیست، بلکه باید از آنها تکریم کرد و شرایطی را فراهم آورد تا کمک گیرند تا مشکلات و چالش های آن ها کاسته شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه افزود: شهر تهران از لحاظ جمعیتی و جغرافیایی دارای اقلیمی خاص است که ۵۶ درصد منابع استان در حوزه توانبخشی در این شهر هزینه می شود ولی حتی این رقم هم جوابگوی نیازهای جامعه هدف و نیازمندان تحت پوشش بهزیستی نیست.

این مسئول در پایان با تصریح ضرورت شناخت از مشکلات توانبخشی در شهرستان ها خاطرنشان کرد: اگر در پی حل موانع و مشکلات جامعه هدف باشیم، کارها بسیار بهتر مدیریت شده و فواید این نگاه مسئولان متوجه زندگی مددجویان و توانخواهان در همه عرصه ها خواهد شد و با حذف موانع، مشکلات نیز کم و کمتر می شود.

کد خبر 28353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد