واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش تدریجی است

فرید درباره فرآیند واگذاری مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش، توضیحاتی داد.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تعاون و رفاه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان درباره واگذاری مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: کارگروهی برای نقل و انتقال مهدهای کودک به آموزش و پرورش بین سازمان بهزیستی، وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه فرآیند واگذاری مهدهای کودک از سازمان بهزیستی به وزارت آموزش و پرورش به تدریج اتفاق می‌افتد، گفت: این نقل و انتقال به صورت یکجا نیست و به مرور زمان است.

فرید تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش به مهدهای کودک فرصت خواهد داد تا براساس، اساسنامه‌ای که تدوین می‌کند مهدهای کودک شرایط خود را تطبیق دهند. مجوزهای قبلی پابرجا هستند و مشکلی ندارند، اما وزارت آموزش و پرورش رویه اداره مهدهای کودک را براساس شرایط خود تغییر خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا افرادی که در شرف دریافت مجوز راه اندازی مهدهای کودک از بهزیستی بودند، اما اداره مهدها به وزارت آموزش و پرورش منتقل شد، مجوز را از بهزیستی دریافت خواهند کرد، گفت: از شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص استعلام گرفتیم که آیا تا زمانی که هنوز انتقالات به صورت کامل صورت نگرفته، بهزیستی می‌تواند مجوز صادر کند که هنوز جوابی را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت نکرده ایم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور  خاطرنشان کرد: اگر قرار است که دیگر مجوزی توسط سازمان بهزیستی صادر نشود، پس سرعت انتقال مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش باید افزایش پیدا کند تا کار افرادی که قصد راه اندازی مهد کودک را داشتند، سرعت بخشیده شود و ضرر و زیان نداشته باشند.

کد خبر 28351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =