۳۰۰ کودک کار از طریق عنبیه چشم شناسایی شدند

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور از شناسایی ۳۰۰ کودک کار و ثبت مشخصات آنان از طریق عنبیه چشم خبر داد.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات از ساماندهی کودکان کار، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها، ۳۰۰ کودک کار در استان تهران شناسایی و برای ادامه کار مددجویی تحویل مراکز بهزیستی شدند.

وی با بیان اینکه همه کودکان کار به مراکز بهزیستی ارجاع داده نمی‌شوند، ادامه داد: کودکانی که اتباع ایرانی هستند، بعد از شناسایی خانواده آن‌ها و تأیید اینکه توانایی سرپرستی کودک را دارند، تحویل خانواده‌هایشان داده می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور تصریح کرد: تمام ۳۰۰ کودک کار از طریق عنبیه چشم شناسایی و ثبت شده‌اند.

مسعودی فرید با بیان اینکه ۸۵ درصد کودکان شناسایی شده از اتباع خارجی هستند، بیان کرد: عمده این کودکان از کشور افغانستان هستند که به دلیل شیوع ویروس کرونا به مراکز غربالگری پزشکی فرستاده شدند تا کارهای مددکاری اولیه برای آن‌ها انجام شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: اگر اداره اتباع خارجی اقامت این کودکان را تأیید کند با آنان همانند مددجویان ایرانی رفتار خواهد شد و آن دسته از کودکانی که اقامت آن‌ها تأیید نمی‌شود، اداره اتباع خارجی باید در خصوص اقامت این کودکان تصمیم گیری‌های لازم را سریع انجام دهد تا مراکز بهزیستی توانایی پذیرش کودکان بیشتری را داشته باشند.

کد خبر 28349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =