پاکدشت|ارائه خدمات به بیش از یکهزار و ۱۰۰ نفر در مراکز ترک اعتیاد

بیش از یکهزار و ۱۰۰ معتاد از ابتدای سال جاری از مراکز ترک اعتیاد پاکدشت خدمت گرفته اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران،  محمود برزگر با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مرکز غیردولتی درمان و بازتوانی سرپایی معتادان و دوازده مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد ارائه خدمات می‌کنند که در این مراکز علاوه بر ارائه خدمات درمانی و روانشناسی، پیگیری و خدمات پس از درمان نیز انجام می‌شود.
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت افزود: مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان که توسط اشخاص حقوقی با کسب مجوز از بهزیستی و با مشارکت معتادان بهبود یافته فعالیت می کند، افراد را تحت درمان سم‌زدایی و متعاقب آن خانواده درمانی و گروه درمانی قرار می‌دهند.

این مسؤول ادامه داد: یکی از راهبردهای مهم در بحث پیشگیری اولیه، بحث انتشار اطلاعات و آگاهسازی شهروندان است که نقشی موثر در ارتقای دانش شهروندان و آحاد جامعه دارد تا خانواده‌ها بدانند اگر با مشکلی در زمینه اعتیاد مواجه شدند با مرجع اثرگذار آن ارتباط برقرار کنند.

وی اظهار داشت: دفتر اعتیاد به اجرای برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد درمحلات شهری و روستایی، مهد کودک و محیط کار و ارائه خدمات به افراد گروه هدف در مراکز کاهش آسیب و در مراکز درمان سرپایی و مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد به ارائه خدمات درمان و بازتوانی معتادین به صورت اقامتی و سرپایی، ارائه خدمات درمان های دارویی و غیردارویی، خدمات پزشکی، امور روانشناختی و مددکاری معتادین می پردازد.

برزگر افزود: با توجه به اینکه بیشتر فعالیت ها و برنامه های این حوزه در راستای تحقق اهداف سلامت اجتماعی قرار گرفته، ارتقای دانش و مهارتهای ارتباط بین فردی و زندگی از جمله فعالیتهای مهم این حوزه است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت در ادامه اشاره کرد: سازمان بهزیستی نیز در ابتدای همه گیری کووید۱۹ شیوه نامه های بهداشتی جداگانه‌ای متناسب با هر کدام از مراکز بهزیستی مانند مراکز اقامتی، مراکز روزانه، مراکز شبانه، سالمندان، مهدهای کودک را برای شهرستان‌ها ارسال کردند و به تمامی مراکز ابلاغ و دستورات جدید متناسب با روند شیوع بیماری هم به آنها  ارسال می‌شود.

برزگر در پایان تصریح کرد: شانزده مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی شهرستان پاکدشت فعالیت می‌کنند که از این دوازده مرکز اقامتی، چهار مرکز سرپایی در حال ارائه خدمات درمانی به معتادین است و از دوازده مرکز اقامتی موجود یازده مرکز متعلق به آقایان و یک مورد هم متعلق به بانوان با اختلال سوء مصرف موادمخدر است.

کد خبر 28342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد