برنامه های پیشگیری باید خانواده محور باشند

جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با رعایت شیوه نامه ها و موازین بهداشتی در تالار همایش شهید سلیمانی اداره کل بهزیستی استان تهران برگزار شد.

در این جلسه معاون امور پیشگیری بهزیستی استان تهران با تسلیت سالروز  شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه  و همچنین خیر مقدم به اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، فعالیت در عرصه اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه را بسیار حیاتی قلمداد کرد و بیان داشت: یکی از اصول جدایی ناپذیر برنامه های بهزیستی در همه رده ها اجرای طرح هایی است که تقویت فرهنگ و باورهای فرهنگی در آن ها نهفته شده و نهادینه است.

محسن فتاپور در ادامه در علل موفق نبودن برنامه های پیشگیری از گسترش اعتیاد خاطرنشان کرد: به فراموشی سپردن نهاد مقدس خانواده که متأسفانه در برخی طرح و برنامه ها دیده می شود، اصلی ترین دلیل عدم توفیق یا کاربردی نشدن اقدامات فرهنگی در حوزه کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر است.

وی در پایان تصریح کرد: باید دیدگاه کلی طرح ها تغییر کرده و خانواده ها از حاشیه به متن طرح ها وارد شوند و در این راستا طرح هایی موفق می شوند که خانواده محور باشند و شالوده اصلی ایده ها بر مبنای فرهنگ غنی خانواده ها پی ریزی گردند که  برنامه های پیشگیری در حوزه کاهش مصرف مواد مخدر باید خانواده محور شوند.

گفتنی است، بر اساس دستور جلسه، حاضران به بیان گزارش فعالیت های دستگاه خود پرداخته و پیشنهاد و راهکار خود در مسیر تقویت برنامه های فرهنگی و پیشگیری مقوله مبارزه با مواد مخدر را ارائه کردند.

کد خبر 28340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد