جلسه شورای معاونین بهزیستی با حضور نماینده مجلس خبرگان رهبری استان زنجان برگزار شد

زنجان | در دیدار نماینده مجلس خبرگان رهبری و در آستانه سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سالن کنفرانس این اداره کل  به نام این شهید و سردار دلها نام‌گذاری شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان آیت الله دولابی  نماینده مجلس خبرگان رهبری استان زنجان گفت :
بهزیستی سازمانی بسیارمهم با کارهای بزرگ است که باوجود نبود جذابیت مالی و مادی در این فعالیت برای کارکنان بهزیستی اما جذابیت معنوی این شغل بقدری شیرین و برپایه اعتقادات مذهبی است که ترغیب کننده فعالیت سازنده کارکنان این نهاد مقدس است .
وی افزود : مخاطبان بهزیستی افراد خاصی هستند که بدلیل مشکلات وگاه ناتوانیهای خود از آستانه تحمل کمتری برخوردارند واین امر سختی کار بهزیستی را دو چندان می کند .
این مقام مسئول خاطرشان کرد : سرمایه های بسیاری در خانواده های بهزیستی و مددجویان است که استعداد یابی درست و هدایت مناسب می تواند راه گشا باشد و نقش بسزایی در توانمندسازی جامعه هدف داشته باشد .
فضای دینداری و اعتقادات مذهبی یاریگر بهزیستی در زمینه کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی است .
مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این دیدار افزود :۲۸هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند و۸۱هزار و۴۶۰نفر از خدمات بهزیستی استفاده می کنند .

وی اضافه کرد: استراتژی اول بهزیستی پیشگیری است که در عرصه پیشگیری از معلولیت ،طلاق و آسیب های اجتماعی فعالیت های گسترده ای انجام می شود .

محمدی تاکید نمود : توانبخشی معلولین و حمایت مادی و معنوی از حقوق افراد دارای معلولیت از اهم اقدامات و اهداف بهزیستی است .

وی یادآور شد: مناسب سازی معابرشهری و اماکن عمومی از حقوقی است که بهزیستی به جد درراستای حمایت از حضور معلولین در جامعه انجام می دهد .

مدیر کل بهزیستی عنوان کرد: ۱۰ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند که سیاست بهزیستی نگهداری معلولین و سالمندان در منازل با اعزام تیم های مراقبتی است. 
مسئول امور فرهنگی بهزیستی استان زنجان نیز گفت : ۷سال متوالی بهزیستی استان زنجان رتبه برتر اقامه نماز استان را کسب نموده است و نگاه فرهنگی و روحیه دینی کارکنان ملموس است .
مصطفوی افزود: توجه به مشاوره های دینی در کنار مشاوره های تخصصی روانشناسی در مراکز بهزیستی انجام می شود .
وی خاطرنشان کرد:کارکنان بهزیستی از تدین و تعهد در سطح بسیاربالایی برخوردار هستند و خوشبختانه در زمینه کسب رتبه های برتر امربه معروف ،حجاب و عفاف و برپایی نماز جماعت (پیش از شیوع ویروس کرونا)پیشتاز بوده اند .

کد خبر 28339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد