استاندار همدان: آمار پذیرش در مراکز ترک اعتیاد افزایش یابد

سید سعید شاهرخی در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان : یکی از افتخارهای این استان عاری بودن از معتادان متجاهر است که باید این وضعیت با تلاش انتظامی، بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر حفظ شود.

سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان افزود: یکی از افتخارهای این استان عاری بودن از معتادان متجاهر است که باید این وضعیت با تلاش انتظامی، بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر حفظ شود.

وی اضافه کرد: تاکنون دغدغه ای مبنی بر کمبود ظرفیت پذیرش در مرکز ماده ۱۶ منطقه «ویان» وجود نداشت بنابراین باید بیش از گذشته از توان و ظرفیت این مرکز استفاده و تا پایان هفته مشکلات پیش رو رفع شود.

استاندار همدان اظهار داشت: حضور و جولان معتادان متجاهر در سطح شهر به سلامت و امنیت روانی مردم خدشه وارد می‌کند بنابراین باید افزایش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه نباید شاهد جولان معتادان متجاهر در سطح شهر باشیم گفت: تپه پیسا یکی از محل های تجمع معتادان به شمار می رفت که چندی پیش با اجرای یک طرح در یک روز ۱۵۰ معتاد جمع‌آوری و دستگیر شد.

وی افزود: ۴۳ مرکز خصوصی ترک اعتیاد در همدان فعال است که باید از توان و ظرفیت آنها استفاده کرد همچنین با توجه به اینکه این مراکز مجوز خود را از بهزیستی دریافت می کنند باید خود را منطبق با استانداردهای این سازمان کنند.

استاندار همدان درباره برون سپاری مرکز ماده ۱۶ گفت: با توجه به واگذاری این مرکز به بخش خصوصی و انعقاد قرارداد پذیرش ۱۰۰ معتاد، با توجه به اینکه این مرکز توان پذیرش تا ۳۰۰ معتاد متجاهر را دارد باید نسبت به تغییر این قرارداد اقدام کرد.

شاهرخی بیان کرد: کشف پنج تن انواع مواد مخدر در ۹ ماهه سالجاری نشانگر عملکرد خوب، اشرافیت کامل نیروی انتظامی و برخورد قوی این نیرو با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر و ترانزیت مواد افیونی با همکاری سایر نهادها به ویژه اداره اطلاعات است.

وی خاطر نشان کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر در برخورد با خرده فروشان در ۲ سال گذشته خوب عمل کرده است به گونه ای که اجازه جولان معتادان در محلات و بروز ناآرامی و ایجاد نارضایتی مردم را ندادند.

کد خبر 28324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد