در رسانه| مدیرکل بهزیستی: استان همدان ۴۳ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ دارد

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: ۴۳ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ با مدیریت بخش خصوصی در این استان وجود دارد که برای فعالیت موثر با مشکلاتی همچون فضای فیزیکی و منابع مالی مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، «مهدی دیناری» روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: درهمین ارتباط و برای بهبود روند فعالیت این مراکز، کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۵ با دستور دادستان عمومی و انقلاب همدان از نظر ایمنی، شرایط بهداشتی، ساختار و فضای فیزیکی، امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه ۴۶۸ فرد معتاد طی ۹ ماه نخست امسال در مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ همدان پذیرش شدند، افزود: از این تعداد ۱۹۹ نفر مجرد، ۱۸۴ نفر متاهل و ۸۵ نفر نیز مطلقه بودند.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان معتادان پذیرش شده با ۳۸۷ نفر مربوط به شهرستان همدان است، اظهار داشت: از مجموع معتادان پذیرش شده دراین مرکز ۹۹ نفر بیکار و مابقی شاغل(کارگر و شغل آزاد) هستند.
مدیرکل بهزیستی استان همدان ادامه داد: ۱۴ نفر از معتادان پذیرش شده بین یک تا پنج سال سابقه مصرف موادمخدر داشتند، ۹۹ نفر سابقه هشت تا ۱۰ سال مصرف، ۹۷ نفر نیز ۱۰ تا ۱۵ سال و مابقی سابقه بیش از ۱۵ سال مصرف مواد مخدر را دارند.
دیناری گفت: مدیریت مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ همدان برای مدت یک سال به بخش خصوصی واگذاری شده که طبق قرارداد این مرکز ظرفیت پذیرش ۱۰۰ معتاد را دارد و یارانه موردنظر نیز بر اساس تعداد افراد پذیرش شده به این مرکز پرداخت می شود.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر  استان همدان نیز دراین جلسه گفت: ۴۰۰ معتاد متجاهر در سطح استان شناسایی شدند که ۲۵۰ معتاد در شهر همدان و ۱۵۰ معتاد نیز در دیگر شهرستان های استان هستند.
سرهنگ «محمد تقی حاجیلویی» افزود: برخی معتادان به دلایل مختلف(از جمله تنگناهای اقتصادی) از جمع خانه و خانواده طرد می‌شوند که همین امر موجب نمود بیشتر حضور معتادان متجاهر در سطح شهر می‌شود.
مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ محل نگهداری و درمان معتادان متجاهر و کارتن خواب هستند که فرد معتاد در یک دوره ۳ ماهه علاوه بر درمان در کلاس های حرفه و مهارت آموزی نیز شرکت می‌کند.

کد خبر 28322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد