بهزیستی ۲۶هزار فرزند بی سرپرست را تحت حمایت دارد

بهزیستی ۲۶ هزار فرزند بی سرپرست را به نیابت از ولی فقیه تحت حمایت دارد که ۱۶ هزار نفر از این فرزندان در حمایت خانواده های جایگزین هستند.

معاون وزیر و رئیس بهزیستی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان یزد با بیان این مطلب گفت: تنها هدف نیز این بوده که فرزند بی سرپرست نداشته باشیم.

وحید قبادی دانا افزود: تلقی ما این است که بدترین خانواده شرایط بهتری را نسبت به بهترین مرکز دارد که در ۹ سال اخیر نیز ۱۰ هزار فرزند به فرزندخواندگی خانواده ها سپرده شده است.

وی در تشریح وضعیت بهزیستی و مددجویان بهزیستی اظهار داشت: بهزیستی سازمانی خدمت رسان است که دو محور پیشگیری از آسیب و معلولیت و توانمندی جامعه هدف را دنبال می کند که از طرق مختلف برای تحقق این دو هدف در تلاش است و حمایت های مختلفی هم دارد.

وی ادامه داد: بر مبنای فعالیت های بهزیستی در حوزه سکونت نیز تلاش هایی شده است که از ابتدای انقلاب تا کنون برای افراد معلول واحدهای مسکونی ساخته و تحویل داده شده است که تعداد این منازل نیز چشمگیر و قابل توجه است.

قبادی دانا با اشاره به اینکه تلاش بهزیستی توانمندی مددجویان است عنوان کرد: یکی از جنبه های توانمندی نیز اشتغال است که برای این مهم نیز پارامترهای حمایتی هم در نظر گرفته ایم که در حال اجرا است و به حمایت هایی برای جهش بهتر در وضعیت و ارائه خدمات توانبخشی هستیم.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که یک فرد با معلولیت بتواند در اجتماع به خوبی مانند سایر افراد فعالیت داشته باشد و زندگی کند افزود: در ستاد مناسب سازی اقدامات موثری مصوب، پیگیری و خوشبختانه به بهترین شکل هم انجام شده و برخی موارد نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری یزد پیشنهاد دادند شهر یزد به عنوان پایلوت و نمونه در بحث مناسب سازی در نظر گرفته شود که هم به منابع نیاز دارد و هم دسترسی فیزیکی باید مورد توجه قرار گیرد که در سازمان بهزیستی به این مهم تاکید داریم.

وی با بیان اینکه بر این اساس موضوع مناسب سازی را از منزل جامعه هدف شروع کردیم گفت: بر اساس آماری که ارائه شده خوشبختانه مجموعه مدیریت استان یزد و هم مردم در این شهر آماده همکاری هستند و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته و بر اساس ترکیب جمعیتی که در کشور به سمت سالمندی می رود و زاد و ولد نیز کاهش یافته است این گروه نیز به دسترسی هایی نیاز دارند که باید فراهم شود.

وی از دیگر اقدامات موثر در سازمان بهزیستی را شفاف سازی و جلوگیری از ایجاد زمینه فساد برشمرد و عنوان کرد: توانستیم ۲۵ درصد صرفه جویی داشته باشیم که معادل ۲ تا ۳ میلیارد تومان در سال است و این عدد صرف حمایت از جامعه هدف شده و پرداخت ها نیز به صورت الکترونیکی و با حفظ شان افراد صورت می گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین افزود: از عمده ترین مسائل ما نیز آسیب های اجتماعی است که بار کار را روی دوش ما دارد که خوشبختانه استان یزد در این زمینه مشکلات کمتری داشته اما استان های دیگر در پنج موردی که مورد توجه مقام معظم رهبری بوده بیشتر است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حمایت ها عنوان کرد: در معلولیت ها که قانون آن نیز مصوب شده تا سال ۹۸ هیچ بودجه ای برای آن تخصیص نیافته بود اما با ابلاغ و تخصیص بودجه، اجرای آن کمک کننده برای افراد دارای معلولیت است که امیدوار به حمایت بیشتر در این زمینه ها نیز هستیم.

نماینده ولی فقیه امام جمعه یزد نیز در این دیدار با تاکید بر حفظ کرامت انسان ها در ارائه خدمات بهزیستی گفت: نگاه با انسان ها باید به این شکل باشد که آفریده و مخلوق خدا هستند و هدف نیز به کمال رسیدن آن ها است.

آیت الله ناصری با بیان اینکه در جوامع انسانی باید بر اساس حاکمیت خدا برای پیشبرد امور اقدام کرد افزود: اقدامات بهزیستی قابل توجه و تقدیر است و خدمت به معلولان و مددجویان اجر و پاداشی دارد که باید این نعمت را غنیمت شمرد و از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید به جامعه هدف دیدگاه ضعیف وجود داشته باشد بیان داشت: این نوع نگاه می تواند آسیب های بیشتری داشته باشد و مانع رشد اجتماعی و توانمندی آن ها باشد لذا باید نگاه کمال به این عزیزان داشته باشیم.

کد خبر 28321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد