بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

باید از همه ظرفیت ها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده و راهکارهای علمی در این خصوص بکار گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر نرگس عسگری، مدیر کل بهزیستی در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بحث آسیب های اجتماعی در جامعه با شیوع ویروس منحوس کرونا نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ گفت: آسیب های اجتماعی در جامعه یک مقوله بسیار مهم است که خانواده ها را نشانه گرفته و از چهار چوب زمان و مکان فراتر بوده و به عبارتی شیوع کرونا نباید موجب غفلت از  این مهم در زندگی فردی و اجتماعی گردد.  

مدیر کل بهزیستی استان افزود: تمام تلاش مسئولین پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی مثل خشونت و پرخاشگری، خودکشی، کودک همسری، اعتیاد و طلاق است که در این راستا نیاز به همکاری و تعامل بین بهزیستی و کلیه دستگاههای مرتبط است و برای رسیدن به این هدف باید از تمام ظرفیت های موجود به ویژه ظرفیت های رسانه ای و اطلاع رسانی استان بهره گرفت.

عسگری با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه خاطر نشان کرد:  عواملی همچون بیکاری جوانان، سطح پایین درآمد خانوار و از سویی تأثیر مستقیم این بیماری بر اقتصاد مردم به دلیل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی مغازه ها و کسب و کار، می تواند در افت اقتصادی و درآمد مردم تأثیر فراوانی داشته باشد و زمینه بروز آسیب های اجتماعی را فراهم نماید.

وی افزود: با توجه به اصل مهم پیشگیری بهتر از درمان است؛ سیاست سازمان بهزیستی بر آگاهسازی، اطلاع‌رسانی و آموزش خانواده‌ها و والدین برای کاهش آسیب های اجتماعی قرار داده شده است. که در این زمینه هم اقدامات موثری با همکاری سایر دستگاههای مرتبط انجام شده است.

کد خبر 28303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد