یک دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه به انجمن نابینایان استان البرز اهداء شد

امروز مورخ ۷ دیماه ۹۹ با حضور اعضاء انجمن نابینایان در دفتر دکتر حیدری یکدستگاه برجسته نگار هوشمند همراه به ارزش ریالی ۴۰۰میلیون ریال از سوی مدیرکل بهزیستی استان به این انجمن اهداء شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، «امیدواری نیا»  رئیس انجمن نابینایان در این جلسه گفت : بصورت ویژه از حسن همکاری جناب دکتر حیدری و همکاران ایشان در معاونت توانبخشی بهزیستی استان به واسطه اهداء دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه به این انجمن تقدیر و تشکر میکنم، قطعاً ما استفاده ی بهینه ای از این دستگاه خواهیم داشت و با وجود این دستگاه میتوانیم کارهای دفتریمان را پیش برده و ارتقاء بدهیم.

وی افزود : جامعه ی نابینایان بیست سال است که فعّالیت خود را آغاز کرده و اولین مجمع عمومی را با ۳۵ نفر تشکیل دادیم و در حال حاضر در سیستم دفتریمان ۹۴۰ نابینا و کم بینا را تحت پوشش و عضو تشکیلات داریم.

وی گفت : بهزیستی استان بیش از سه هزار نابینا تحت پوشش خود دارد وما مشتاقیم این حلقه ی مفقوده رابه کمک شما تکمیل کنیم و کلیه افرادی که تحت پوشش شما هستند را تحت پوشش انجمن نابینایان نیز قرار دهیم.

امیدواری نیا بیان داشت : ما فعّالیت هایمان را به چند بخش تقسیم کردیم، یکی از فعالیت های ما مبحث معیشت است که در این بخش خیرین به ما کمک میکنند، بخش دوم آموزش هست شامل کامپیوتر، جهت یابی، فرش بافی و گلیم بافی و همچنین در بحث اردوهای تفریحی و سیاحتی و خروج از انزوای نابینایان فعالیت های زیادی داریم که از بهزیستی استان نیز درخواست داریم در اجرای این امر همچون گذشته یاریگر ما باشد.

مسئول انجمن نابینایان اضافه کرد : در بحث مسکن توانستیم ۱۰۵ نفر از اعضاء را به کمک مسکن مهر صاحب خانه کنیم و این عدد بزرگی است که ما توانستیم اداره کنیم و این کار با حداقل قیمت انجام شد.

وی اضافه کرد :در بحث اشتغال توانستیم ۱۵ نفر را مشغول بکار کنیم، همچنین قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت و رایزنی با بانک ها، کمک های مالی و با تسهیلاتی که در اختیارشان گذاشتیم حدود ۴۰ نفر از وام های ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان دریافت کردند.

امیدواری نیا درخواست های انجمن نابینایان از مدیرکل بهزیستی را اینگونه بیان داشت : در صورت موجودی انبار بهزیستی تقاضا داریم وسائلی از قبیل ماشین پرکینز، عصا و غیره را در اختیارمان قراردهید و همچنین امیدواریم در بحث مناسب سازی معابر بهزیستی استان این امر را با جدّیت دنبال کند.

مسئول انجمن نابینایان افزود : همچنین مایل هستیم از امکانات و فضای فیزیکی بهزیستی مثل کارگاه خیاطی که در مجتمع بهزیستی شهید صدوقی هست و یا آشپزخانه ی جهانشهر که در بهزیستی کرج میباشد برای اشتغالزایی نابینایان استفاده کنیم و در صورت امکان دستور مساعدت صادر فرمائید.

دکتر «اسدالله حیدری» در ادامه ی جلسه ضمن خوشامدگویی به حاضرین در جلسه گفت : ما می دانیم که مشکلات شما خیلی زیاد هست اما هدف اول شما در انجمن نابینایان باید مطالبه گری باشد، یعنی اینکه اگر همچنان قرار باشد شما به بهزیستی وصل باشید و انتظار داشته باشید تمام مشکلات شما را بهزیستی حل نماید قطعاً این امر میسّر نخواهد شد.

مدیرکل بهزیستی عنوان داشت : یکی از اهداف اساسی تشکیل انجمن ها اینست که شما هر جایی حقّی دارید در قالب یک شخصیت حقوقی مطالبه گری کنید زیرا که صدای شما بیشتر شنیده خواهد شد و خیلی تأثیر گذارتر است.

دکتر حیدری گفت : انجمن باید محلّی باشد برای تبادل اطلاعات، برای آموزش و خیلی مسائل دیگر با زبان خودتان، ما هم حتما از اساتیدی که در اختیار داریم در ارتباط با آموزش هایی که لازم است برای شما ارائه شود همکاری خواهیم داشت.

وی افزود : شما باید تلاش کنید انجمن شما همان انجمن بیست سال پیش نباشد و ارتقاء کیفی و کمّی پیدا کند و چتر حمایتی شما تعداد افراد بیشتری را در بر بگیرد و همه ی افراد نابینا و کم بینا بتوانند به شما دسترسی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص درخواست های مطرح شده انجمن نابینایان گفت :در ارتباط با سفر ها و اردوهای نابینایان که درحال حاضر واقعا وقت مناسبی برای سفر نیست و همه میدانیم ممنوعیت هایی برای تردد وجود دارد اما انشاالله بعد از اینکه رفع ممنوعیت شد حتما تمام توانمان را خواهیم گذاشت تا مثل سالهای قبل که امکاناتی برای سفر در اختیارتان قرار میگرفت باز هم شرایط را برای شما تسهیل کنیم.

وی گفت : در بحث مناسب سازی تا کنون چندان مقوله ی مجازات ها و یا ضمانت های اجرایی برای افرادی که در اجرای قانون اهمال و یا تخطی میکنند جدی گرفته نمیشد اما اخیراً دبیرخانه ای در ستاد بهزیستی کشور تشکیل شده و بزودی به تبع آن در استان ها هم تشکیل خواهد شد و به جدّ پیگیر بحث ضمانت های اجرایی مناسب سازی خواهیم شد و امیدواریم با سرعت بیشتری مشکلات حوزه مناسب سازی برطرف گردد.


دکتر حیدری بیان داشت : در ارتباط با تجهیزات و امکانات اگر در انبار ها موجود باشد قطعاً پس از استعلام در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

وی گفت : در ارتباط با اشتغال شما هم مثل سایر گروههای تحت پوشش بهزیستی در صورت واجد شرایط بودن میتوانید تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بگیرید در صورتی که بعنوان کارفرما ورود پیدا کنید نیز تا سقف دو میلیارد تومان وام در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه اظهار داشت : با توجه به اینکه فضاهای فیزیکی مانند آشپزخانه و کارگاه خیاطی در اختیار بخش خصوصی میباشد شما از طریق انجمن نابینایان میتوانید در مزایده هایی که به همین منظور برگزار میگردد شرکت کنید از امکانات و فضاهای موجود با حداقل هزینه استفاده کنید.

دکتر حیدری گفت : این اطمینان را به شما میدهم که در ارتباط با هیچ گروهی از افراد دارای معلولیت کوتاهی نخواهیم کرد و انشاالله که بتوانیم حقوق شما عزیزان را استیفاء کنیم و از جامعه بگیریم که این امر با مطالبه گری و پیگیری خودتان زودتر محقق خواهد شد و  محدودیت ها و مشکلاتی که برسر راهتان وجود دارد مرتفع خواهد شد.

در پایان این جلسه دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه توسط مدیرکل بهزیستی استان به انجمن نابینایان اهداء شد.

کد خبر 28293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد