شرایط ضمانت تسهیلات مسکن مددجویان بهزیستی زنجان تسهیل شده است

زنجان | ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۴۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض به خانواده‌های دارای ۲ معلول جهت خرید خانه اختصاص یافته و سقف تسهیلات ودیعه مسکن حداکثر ٢٠ میلیون تومان و زمان بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن ۳۶ ماهه بوده که شرایط ضمانت این وام‌ها برای مددجویان تسهیل شده است.


محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از ارکان توانمندسازی جامعه مددجویان تامین مسکن بوده و این در حالی است که یکی از عمده مشکلات مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی نیز داشتن مسکن مناسب محسوب می شود.

وی اضافه کرد: بهزیستی نسبت به شناسایی خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر اقدام کرده و ضرورت دارد دستگاه‌های همکار مساعدت‌های لازم را در خصوص انجام تعهدات مرتبط طبق تفاهمنامه و قوانین مربوط به تامین مسکن معلولین را انجام دهند.

این مسوول ادامه داد: بهزیستی در کنار تامین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش با اجرای اقدامات متناسب و با استفاده از منابع دولتی همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و سایر نهادها و ارگان‌های مختلف نسبت به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش اقدام می‌کند.

محمدی افزود: بر این اساس بهزیستی استان سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت جهت تامین ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش پرداخت کرده که این استان توانسته با معرفی ۵۷ خانوار به این صندوق و اختصاص تسهیلات قرض الحسنه به ۳۲ خانوار رتبه اول را کسب کند و در زمان حاضر نیز روند پرداخت طبق لیست ارسالی ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات با توجه به تفاهم نامه بین بنیاد علوی، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و سازمان بهزیستی با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که در این زمینه برای مددجویان پیش آمد منعقد شده و تسهیلات قرض الحسنه به افراد تحت پوشش و واجد شرایط پرداخت شده است.

بنابر آخرین آمار اعلام شده از سوی بهزیستی استان، هم اکنون ۱۹ درصد خانوارهای استان به تعداد ۲۸ هزارو ۹۵۸ نفر تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد ۶۵ درصد معادل ۱۸ هزارو ۴۴۲ خانوار مستمری بگیر و ۳۵ درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند هستند.

کد خبر 28257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد