آمل| انتخاب آمل به عنوان پایلوت اجرای شهر بدون مانع

بر اساس مصوبه جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان مازندران آمل به عنوان پایلوت اجرای طرح شهر بدون مانع معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان آمل، اسفندیاریان با بیان اینکه شهر بدون مانع یکی از مفاهیمی است که نه تنها می تواند به معلولان زندگی جدیدی ببخشد بلکه برای تمام اقشار جامعه نیز پیام آور محیطی سالم و امن برای زندگی می باشد در همین راستا و بمنظور ترویج فرهنگ مناسب سازی و توجه آحاد مردم به ضرورت رعایت اصول مناسب سازی پس از مصوبه و ابلاغیه جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان مازندران به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ،3 شهر استان مازندران ( ایزدشهر ، کلارآباد و آمل) به عنوان شهرهای پایلوت اجرای طرح بدون مانع معرفی شدند.

رئیس اداره بهزیستی و دبیر کمیته مناسب سازی شهرستان آمل رفع موانع در مسیر تردد افراد دارای معلولیت و سالمندان را از اهداف مهم کمیته مناسب سازی ذکر کرد و گفت : اجرای طرح شهر بدون مانع در  شهرستان آمل می تواند علاوه بر ترویج فرهنگ مناسب سازی الگویی باشد برای دیگر شهرها تا امکان در دسترس بودن و ارتقاء مشارکت اجتماعی کم توانان و معلولان را فراهم می سازد که این گامی ست موثر در راستای ارتقاء بهداشت روان و دوری از انزواء و تردد  معلولان عزیز در سطح شهرخواهد بود. 

اسفندیاریان همچنین اظهار امیدواری کرد: با همکاری و تعامل بیشتر دستگاههای دولتی بتوان گام‌هایی بلندتر و موثرتری در راستای ایجاد فضا و خدماتی مناسب برای استفاده معلولین عزیز و جامعه هدف برداریم.

لازم به ذکر می باشد: در پایان پس از بحث و تبادل نظر خیابان امام خمینی (ره) به عنوان پایلوت معرفی و به تصویب کارگروه مناسب سازی قرار گرفت.

کد خبر 28251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد