حمایت مجمع نمایندگان کرمان از طرح‌های بهزیستی

به گزارش خبرنگاران جوان نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان کرمان از تمامی طرح‌ها و پیشنهادات بهزیستی برای ارائه خدمتی ماندگار به مردم دفاع می‌کند


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با مدیر کل بهزیستی استان کرمان و اعضای شورای معاونین این اداره دیدار و گفت و گو کرد.
عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان در این نشست با اشاره به گستردگی و اهمیت حوزه فعالیت‌های اجتماعی و اقدامات تخصصی بهزیستی در این حوزه گفت: اهتمام مسئولین وکارگزاران برای برنامه ریزی اصولی و پایه‌ای با مبنای قوی علمی در حوزه مسائل اجتماعی به لحاظ جایگاه و اهمیت ویژه این مسائل بسیار مهم است و اداره کل بهزیستی با ایجاد مرکز هم اندیشی و اتاق فکر سعی کرده تا با کنارهم آوردن افراد باتجربه بهزیستی و افراد تحصیل کرده دانشگاهی، نسخه‌های علمی برای آسیب‌های مختلف اجتماعی از جمله اعتیاد و... بپیچد.
او افزود: طی سال‌های گذشته با همکاری مسئولین، شوراهای اجتماعی شهرستان‌ها را طراحی کردیم و با مراجعه به تک تک شهرستان‌ها این شوراها را به ریاست فرماندار فعال کردیم که این شوراها وظیفه شناسایی مسائل و مشکلات اجتماعی و پیدا کردن راه حل برای آن‌ها را بر عهده دارند.
صادق زاده در ادامه کار بی منت و خدمت صادقانه به مردم را از وظایف اصلی هر مسئول و دست اندرکاری دانست و تصریح کرد: علیرغم همه کمبودها و مشکلات، زمینه کار موثر و ماندگار برای جامعه فراهم است و تن‌ها بایستی با عزمی راسخ و اراده‌ای قوی به سمت استفاده حداکثری از امکانات موجود حرکت کرد که تلاش بهزیستی استان کرمان بر مبنای استفاده از نیروهای متخصص و دلسوز در رده‌های مختلف مدیریتی و کارشناسی بوده است تا زمینه استفاده بهینه از امکانات موجود در راستای ارائه خدمات ماندگار و اثر بخش به جامعه هدف فراهم شود.
علیرضا احمدی پور، معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان نیز با اشاره به آمار بالای معلولیت در شهرستان زرند نسبت به دیگر شهرستان‌های استان، یکی ازدلایل آن را شناسایی وسیع تر جمعیت معلولین در این شهرستان دانست و تأکید کرد: باید برای کاهش معلولیت‌ها در شهرستان زرند برنامه ریزی‌های وسیعی را انجام دهیم.
 او با اشاره به مشکلات شهرستان کوهبنان یکی از مهمترین کمبودهای کوهبنان را فعال نبودن مراکز خیریه در این شهرستان دانست و افزود: به لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط اجتماعی این شهرستان، راه اندازی مرکز نگهداری و خدمات دهی به سالمندان با کمک خیرین، بهترین گزینه برای این شهرستان است.
علیرضا وحید زاده، معاون امور اجتماعی بهزیستی کرمان هم با اشاره به تشدید مسائل و مشکلات اجتماعی به خصوص در شهرستان‌هایی همچون زرند که به سمت صنعتی شدن پیش می روند، گفت: اختلالات اجتماعی در زرند بالاتر از نُرم استاندارد آن است و این موضوع بیانگر لزوم برنامه ریزی به منظورافزایش امکان گسترش ابزارهای مداخله گری به موقع است.
موسی دریجانی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان کرمان نیز در این جلسه به تنوع غیر ضروری استخدام‌ها در بهزیستی اشاره کرد و گفت: وجود چندین نوع استخدام و فاصله سقف حقوق و مزایای این قرادادها با یگدیگر در کنار پایین بودن کلی میزان حقوق و دستمزد در بهزیستی یکی از مهمترین مشکلات نیروی انسانی فعال در مجموعه بهزیستی است که این موضوع در کنار کمبود شدید نیروی انسانی با توجه به گستره خدمات و ماموریت‌های متعدد بهزیستی مشکلات زیادی را بر سر راه این مجموعه قرار داده است.
او افزود: گاهی اختلاف دستمزد در این مجموعه به چند میلیون تومان می‌رسد که خود سبب مشکلات دیگری می شود.
دریجانی از مجمع نمایندگان استان کرمان خواست: به منظور بهبود حقوق و مزایا و نیروی انسانی بهزیستی اقدام کنند.
مهدی نخعی مشاور ارشد مدیر کل بهزیستی کرمان هم گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های مدیرکل، باید به سمتی برویم که آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های مختلف به صفر نزدیک شود.
او به ساختار فرهنگی و اجتماعی شهرستان کوهبنان و بکر بودن این منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به بافت اجتماعی شهرستان کوهبنان، می توان با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده در کنار استفاده از امکانات موجود در شهرستان‌های مجاور، این شهرستان را تبدیل به شهرستان بدون معضل و مشکل اجتماعی کرد، به طوری که تا چند ماه آینده کوهبنان به شهری بدون متکدی، بدون اعتیاد و به طور کلی به شهرستان بدون آسیب تبدیل شود و سپس از تجربه حاصله از این اقدام در ارائه خدمت به سایر شهرستان‌های استان بهره برداری علمی و اصولی کرد.
عفت شریعتی نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سازمان بهزیستی نقشی بی بدیل در سلامت روحی و جسمی جامعه دارد و نقش هدایت گری که بهزیستی ایفا می‌کند، بسیار پر اهمیت و مهم بوده و در تعالیم دینی نیز بسیار به آن تاکید شده است.
او با بیان اینکه با نگاهی به مجموعه بهزیستی استان متوجه شدم که نیروهای متخصص و تلاشگری با جان و دل در بهزیستی بیش از ۱۸۰ ماموریت مختلف را دنبال می‌کنند، افزود: با توجه به مسائل خاص استان کرمان که حتی از استانی مثل خراسان رضوی، مهمتر و خاص‌تر است، می‌طلبد که بهزیستی کرمان از هر لحاظ تقویت شود.
شریعتی به بیان گزارشی از آسیب‌هایی که در استان کرمان وجود دارد، پرداخت و تصریح کرد: من موازی کاری‌ها را اصلا جالب نمی بینم و اگر قرار است که بهزیستی برنامه ریز و مجری حل مسائل و معضلات اجتماعی باشد، پس باید استقلال کافی داشته و موازی کاری‌ها نیز حذف شود.
نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برای هرگونه همکاری و کمک آماده هستم و می‌دانم که مجمع نمایندگان استان نیز از تمامی طرح‌ها و پیشنهادات شما برای ارائه خدمتی ماندگار به مردم دفاع می‌کند.

کد خبر 28212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد