کسب رتبه سوم کشوری بهزیستی استان اردبیل در خصوص پرداخت تسهیلات گروهای خودیار

برنامه تامین مالی خرد با هدف کاهش فقر و بهبود معیشت افراد خانواده های زیر سطح فقر و آسیب پذیر تحت پوشش و غیر تحت پوشش با تاکید بر زنان و جوانان عضو این خانواده ها با هدف تسهیل و گسترش دسترسی به تسهیلات بانکی صندوق های پس انداز ، ارتقاء مهارت های حرفه ای ، ایجاد چتر ایمنی رفاه اجتماعی همزمان با استانهای کشور در این استان هم از سال 1388 و در شهرستان خلخال شروع شد .

این برنامه هم اکنون علاوه بر شهرستان خلخال در شهرستانهای بیله سوار ، گرمی ، نمین و مشگین شهر با 276 گروه  و با عضویت حدود 4 هزار و 416 نفر از جمعیت روستایی در حال اجراست.

برنامه تامین مالی خرد با همکاری موسسه تاک ، بانک کشاورزی و بهزیستی در حال اجرا بوده و با امکانات ایجاد شده منابع بسیاری را برای توانمند سازی خانواده ها فراهم نموده است .

در حال حاضر بالغ بر 28 میلیارد تومان از منابع بانکی برای توانمند سازی این گروهها تسهیلات پرداخت شده و از منابع صندوقهای داخلی نیز 8 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات در راستای رفع نیازها و توانمندی در گردش می باشد .

در سالجاری استان اردبیل به لحاظ استفاده از تسهیلات اشتغال و منابع بانکی موفق به اخذ رتبه سوم کشوری در بین استانهای کشور گردیده است .

کد خبر 28204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد