کارکنان شهرداری کرمان به پازل همدلی پیوستند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخش‌هایی از پازل همدلی که به همت بهزیستی کل کشور تهیه شده است، امروز از سوی شهردار و کارکنان شهرداری کرمان بارگذاری شد


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان در نشست با مدیرکل بهزیستی استان که با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و معاونان شهردار کرمان، به‌ منظور مشارکت شهرداری و کارمندان شهرداری کرمان در تکمیل پازل همدلی برگزار شد، گفت: شهرداری در شهر رسالت‌های مختلفی دارد و نقش یک دولت محلی را ایفا می‌کند؛ شورای اسلامی شهر نیز به‌عنوان یک پارلمان محلی محسوب می‌شود؛ بنابراین، شورا و شهرداری در کنار هم برای خدمت‌رسانی به مردم همواره در حال برنامه‌ریزی و فعالیت هستند.
او با بیان اینکه شهرداری با سه رویکرد در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی‌ ـ اجتماعی فعالیت دارد، بیان کرد: امروز توجه به مسائل اجتماعی به‌ عنوان یکی از مسایل مهم در کشور، ضروری است؛ چرا که ناهنجاری‌های اجتماعی از بی‌توجهی به این حوزه به‌وجود می‌آید.
عالم زاده با اشاره به اینکه شهر یک موجود زنده و در حال رشد است، بیان کرد: باید به حوزه فرهنگی و اجتماعی در شهر نگاه ویژه شود که خوشبختانه در این دوره، با حمایت خوب شورای اسلامی شهر، به موضوعات اجتماعی به‌طور مطلوب پرداخته شده است.
او راه‌اندازی دبیرخانه شهر دوستدار کودک را اولین گام مهم در زمینه توجه به مسایل حوزه کودک دانست و گفت: همچنین راه‌اندازی دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی شهر برای تسهیل تردد معلولان در شهر، ساماندهی کودکان کار، ایجاد مرکزی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار، ایجاد گرم‌خانه و ساماندهیِ مناطق حاشیه‌ای شهر، از دیگر مواردی است که شهرداری با جدیت پیگیری و دنبال می‌کند.
شهردار کرمان با بیان اینکه در این دوره تلاش کردیم بوستان‌ها و معابر اصلی شهر برای تردد معلولان مناسب‌سازی شود، بیان کرد: بوستان‌های جدید نیز با نظارت مشاور شهردار در امور معلولان ساخته شده و این رویکرد همچنان ادامه خواهد یافت.
او همچنین ایجاد سه فرهنگسرای تخصصی در حوزه‌های کودک، سالمندان و معلولان را از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه مسائل اجتماعی ذکر کرد و افزود: فرهنگسرای کودک راه‌اندازی شده و فرهنگ‌سراهای ویژه سالمندان و معلولان نیز در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.
شهردار کرمان بیان داشت: شهرداری کرمان سعی دارد با کمک دستگاه‌های متولی، در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی گام‌های مطلوبی بردارد و با توجه به مشکلات کنونی جامعه، برای ساماندهی مسائل اجتماعی اقدامات موثرتری انجام دهد.
او با بیان اینکه از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی مشترک با بهزیستی استان استقبال می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد: با وفاق و همدلی بین شهرداری و سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های متولی ازجمله بهزیستی، شاهد اقدامات مطلوبی در حوزه اجتماعی باشیم.
حمایت از دانش‌آموزان نیازمند با اجرای طرح «پازل همدلی»
عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست ضمن قدردانی از شورای اسلامی شهر و شهرداری به‌واسطه اهتمام و توجه ویژه‌ای که به مسائل اجتماعی دارند، گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که جامعه امروز با آن موجه است، می‌طلبد بیش از پیش به این حوزه توجه داشته باشیم و به مسائل حوزه اجتماعی به‌طور تخصصی ورود کنیم.
او افزود: امروز مردم بیش از تامین نیازهای معیشتی، به برنامه‌ریزی در حوزه اجتماعی نیاز دارند و برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده در این زمینه برای توانمندسازی جامعه مهم و ضروری است.
صادق‌زاده حضور نخبگان و تدوین برنامه‌ها و سازِکارهایی را که بتواند مسائل اجتماعی را در جامعه ساماندهی کند، بسیار مهم و کارساز دانست و بر ضرورت توجه به مسائل روز جامعه با رویکرد علمی و جامعه‌شناسانه تاکید کرد.
او با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل و مشکلات اجتماعی که مردم با آن روبه‌رو هستند، به طرح پازل همدلی اشاره کرد و بیان داشت: این طرح با محوریت تهیه و توزیع نوشت‌افزار برای ارائه به دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت تدوین شده و د رواقع رویکرد مشارکتیِ مردم را تقویت می‌کند.
صادق‌زاده این طرح را ایجاد ظرفیتی دانست که هر کسی با هر توان و امکانی بتواند مشارکت و نام خود را در این مجموعه ثبت کند.
او افزود: در این زمینه می‌توانیم با همدلی و تعامل با یک‌دیگر، اقدامات موثرتری در زمینه حمایت از دانش‌آموزان نیازمند انجام دهیم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: شهرداری در این دوره بیش از هر دوره‌ای به مسائل اجتماعی به‌ صورت عملیاتی توجه داشته که تشکیل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز بیانگر همین موضوع است.
او افزود: خوشبختانه شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان گام‌های مطلوبی در زمینه مسائل اجتماعی برداشته‌اند.
صادق زاده بیان کرد: شهردار کرمان با راه‌اندازی دبیرخانه شهر دوستدار کودک نیز نشان داد در این زمینه پیشگام است و نسبت به این موضوع مهم حساسیت دارد.
او همچنین با ارائه پیشنهاد ایجاد اورژانس اجتماعی مشترک در حوزه شهری برای حل مشکلات اجتماعی گفت: با ایجاد اورژانس اجتماعی مشترک می‌توانیم کارها را تقسیم کنیم تا امور با سرعت بیشتری پیش برود.
صادق‌زاده افزود: اداره‌کل بهزیستی استان کرمان، آمادگی دارد با همکاری و تعاملِ شهرداری، اقدامات موثر و ماندگاری در حوزه اجتماعی انجام دهد.
ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزۀ اجتماعی
احمد حسن‌زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست ضمن قدردانی از همه افرادی که فضای همدلی و خدمت‌رسانی را در جامعه فراهم می‌کنند، گفت: با پیشقدم شدن در انجام امور خیر و همدلی و همراهی در این مسیر، مشمول رحمت الهی خواهیم شد و اشخاصی که بستر و زیرساخت کارهای خیر را فراهم می‌کنند، بی‌اجر نمی‌مانند.
او  فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای تامین نیازهای مختلف افراد در جامعه را بسیار مهم دانست و افزود: خوشبختانه با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی، مجموعه مدیریت شهری اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده که قابل قدردانی است.
حسن زاده بیان کرد: امروز مدیریت مسائل اجتماعی، نیازمند دید علمی و جامعه‌شناختی است؛ بنابراین، اگرچه نهادها و سازمان‌های زیادی روی مسائل اجتماعی کار می‌کنند و کارگروه‌ها و کمیسیون‌های متعددی در ساختار سازمانی برای بررسی مسائل اجتماعی تعریف شده؛ اما لازم است در این حوزه بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم تا به نقطه ایده‌آل برسیم.
توجه به مسائل اجتماعی یکی از وظایف مدیریت شهری
زهرا لری، رییس کمسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: توجه به مسائل اجتماعی یکی از وظایف مهم مجموعه مدیریت شهری است.
 او با اشاره به تعامل و همکاری مطلوب شهرداری و نهادهای متولی حوزه اجتماعی بیان کرد: تاکنون، با برنامه‌ریزی منسجم و حساب‌شده در زمینه مسائل اجتماعی، اقدامات مطلوبی در حوزه‌های مختلف ازجمله مناسب‌سازی فضاهای شهری برای حضور معلولان، حوزه کودکان و شهر دوستدار کودک و زنان سرپرست خانوار انجام گرفته است.
لری افزود: در حوزه زنان سرپرست خانوار می‌توانیم با انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و اداره‌کل بهزیستی، فعالیت‌های مربوط به این حوزه را با یک برنامه‌ریزی خوب و منسجم و تدوین برنامه‌های کارآمد و بهره‌گیری از تجارب موجود به پیش ببریم.
او در خصوص ایجاد گرم‌خانه‌ها گفت: این مراکز باید طبق برنامه‌ریزی دقیق و در چارچوبی مشخص، جانمایی و ایجاد شود.
رییس کمسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ خانه فرهنگ مشارکتی طی ماه‌های اخیر به مراکز فرهنگی‌اجتماعی مدیریت شهری اضافه شده است، تصریح کرد: این خانه‌های فرهنگ می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شهروندان خدمت‌رسانی کنند.
او همچنین تعامل و همکاری دو نهاد شهرداری و بهزیستی را در ساماندهی مسائل و مشکلات حوزه اجتماعی بسیار موثر و کارساز دانست.
در پایان این نشست بخش‌هایی از پازل همدلی که به همت بهزیستی کل کشور تهیه شده، از سوی شهردار کرمان بارگذاری شد تا این پازل در استان کرمان هم تکمیل و هرچه زودتر نوشت‌افزار مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند بین آن‌ها توزیع شود.
شهردار کرمان همچنین از اختصاص بخشی از حقوق کارکنان شهرداری، بخشی از اعتبارات شهرداری و شورای اسلامی شهر و کمک شخصی خود برای طرح پازل همدلی خبر داد که مبلغ آن به حساب اعلام‌شده واریز خواهد شد.

کد خبر 28197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد